Jeg kan godt lide horrorfilm fra 80’erne, fordi jeg synes at de er så utrolig brutale og samtidigt vildt morsomme. Dog er der ikke meget at grine over i William Lustigs “Maniac”, som der står som noget af det ypperste fra det pastilfarvet årti.

Jeg kan iøvrigt se at “Maniac” blevet remaket med Frodo i rollen som Joe Spinell så eftertrykkelig satte en tyk streg under….skandaløst!

Nå, men jeg ville egentlig ikke skrive om “Maniac”, men derimod en anden 80’er-horror film, Robert Englunds instruktionsdebut “976-Evil”… der er en fiks lille sag om en teenager der ringer til et specielt nummer, hvor man kan få oplyst sit “Horrorscope” – ha ha, ganske morsomt, og filmen er virkelig skæg og underholdende, hvor den hele tiden ballancerer på grænsen af komik, men tag ikke fejl – det er en horrorfilm. Jeg ejer den på en tysk dvd, men den er vist også ude i USA – den skal ihvertfald sendes afsted med store rungende bogstaver, der staver ordene: ANBEFALES!

Forresten, så var den danske videotitel “Fandens til Nummer”… ha ha

