Jeg er ikke meget for at indrømme det, men jeg kan faktisk godt lide Hans Zimmers soundtrack til Michael Bays storfilm “Pearl Harbor”. 

Filmen er jo lidt la-la. Flot computeranimeret angreb på selve Pearl Harbor-basen bliver desværre ødelagt af en noget forkvaklet kærlighedshistorie. Nåh ja, men som jeg læste et sted, så ville man have svært ved at tro at filmen kunne blive en succes et andet sted end netop USA. 

Soundtracket spiller på de store følelser, og det er ret flot sat sammen. Desværre får man også Faith Hills lidt væmmelige ballade “There You’ll Be” med i pakken. Den kunne jeg godt have undværet. Når det så er sagt, så skal man ikke være bleg for at indrømme at man har mistet godt og vel 10-20 procent af sin mandelighed, når man har hørt dette soundtrack – det er jeg dog ligeglad med, fordi jeg kan jo godt lide det.

Billede

