Jeg har netop genset Greg Mottolas teenagekomedie “Superbad”, der er fra 2007.

Jeg ejede den godnok på en skrabet ex-rental, men besluttede mig for at opgradere til blu-ray, da jeg fandt et godt tilbud på Amazon.

Det er nu en ganske morsom omgang med et massiv overbud af dick-jokes og et kæmpe dilemma for amerikanske teenagere, nemlig om hvordan man skaffer sprut til en fest, når man er under 21. Man får sig ganske enkelt et fake-id, i “Superbad”s tilfælde, er det den kiksede Fogell (Christopher Mintz-Plasse), der med navnet “McLovin” skal skaffe sprut til hans to venner, Evan (Michael Cera) og Seth (Jonah Hill).. Det ender selvfølgelig galt, da “McLovin” bliver slået ned og parret sammen med 2 yderst uduelige politibetjente (Bill Hader og Seth Rogen).

Og alt dette bare for at imponere et par tøsebørn? – det var sgu noget andet, da jeg var teenager, så kunne man ikke overraske med et par velskænkede fadøl, men derimod redde sig en lussing for bare at prøve!…

“Superbad” er en ganske sjov film. Humoren er infantil og historien lidt letkøbt, men skuespillerne er sjove og der er et par rigtige morsomme momenter ind imellem.

Seth Rogen, der også spiller en af rollerne som politibetjent, har også været med til at skrive filmens manus, og det er nok det som man kan forvente af ham.

Nåh ja, fik jeg nævnt at jeg har et teenageagtig crush på Emma Stone…(can’t help it)…

Fogell med det falske id – nu hedder han dermed “McLovin”…

 

