Jeg sad i går aftes og så den meget underholdende dokumentar, “Corman’s World: Exploits of a Hollywood Rebel” om instruktør/producer-legenden Roger Corman…

Dokumentarren går tæt på Corman selv, og kigger på hans utrolige karriere med 400 producerede titler – det er jo helt enestående, og han er ansvarlig for at instruktører som Francis Ford Coppola, Martin Scorsese, Jonathan Demme, Peter Bogdanovich og Joe Dante, der alle har arbejdet for Corman på et eller andet tidspunkt.. det er vældig imponerende!

Ligeledes har skuespillere som Jack Nicholson, Robert De Niro, Ron Howard, Sylvester Stallone, David Carradine og William Shatner alle haft roller i Roger Cormans film.

Filmen er vældig underholdende og meget rørende, da Roger Corman får tildelt en Æres-Oscar for mange års tro tjeneste i filmindustrien – det er næsten så tårene begynder at trille…okay så også kun næsten da!

Bagefter så jeg lige Alex Cox’s punkede fremtidsfortælling, “Repo Man”, der også gjorde en fin figur. Harry Dean Stanton er altid god, og Emilio Estevez var rimelig bad ass i hovedrollen…men jeg tror nu stadigvæk at jeg hellere foretrækker “Sid & Nancy”, hvis jeg skal nævne en bedre Alex Cox-film.. det er ihvertfald en biografifilm der er absolut værd at se…!

Den legendariske filmskaber Roger Corman på arbejde ved en af sine utallige film.

