Oh my fucking god…

Jeg tilbragte, de godt 2 timer filmen varer, i selskab med et kobbel af vederstyggelige kvindemennesker, med filmen “Bridesmaids”, på dansk “Brudepiger”…

Og jeg må sige at jeg faktisk var lettere positiv overrasket over kvaliteten af filmens humor – den var faktisk ganske morsom… men det skyldes i høj grad den meget erfarne komiker, Kristen Wiig, i hovedrollen – hun er helt formidabel…jeg har set hende i andre film før og også i tv-comedy programmet “Saturday Night Live”, og hun er virkelig en stjerne…især scenerne ombord på flyet, hvor vores hovedperson sluger et kraftige piller og skyller det ned straight up whisky er prisværdige og virkelig underholdende…der bliver også lige en hyldest til Twillight Zone-afsnittet hvor William Shatner ser en gremlin på flyets vinge – i Kristen Wiigs version ser “gremlinen” dog noget anderledes ud!

Filmen var nomineret til 2 Oscars, en for bedste birolle til den korpulente Melissa McCarthy, der også kortvarig brillerer, også især scenerne på flyet igen. Og så var både Kristen Wiig og Annie Mumolo nomineret for bedste originale manuskript.

“Bridesmaids” er utrolig nok, virkelig vellykket, og jeg må sige at jeg faktisk foretrækker den fremfor den danske “Klassefesten”, der blev et stort hit i det danske biografer og sikkert også på dvd-markedet. Men jeg har i mange år været i den opfattelse at der ikke var særlige mange kvindelige skuespillere der kunne få mig til at grine. Det lykkedes med “Bridesmaids”. Filmen er morsom og godt skrevet, og som sagt så er Kristen Wiig utrolig morsom i hovedrollen. Man kan måske godt indevende at den er en anelse feminin også, men der er trods alt masser af toilethumor og platte personskildringer at finde i filmen også. Filmen fortjener ihvertfald at blive set, også selvom man, ligesom mig, ikke har den store tiltro til kvindelige komikere.

“Bridesmaids” er en hyggelig og meget morsom kvindekomedie, der er svær ikke at holde af…

