Jeg sad den anden aften og tjekkede de forskellige blogs jeg læser, og kom forbi “Skræk og Rædsel”, der jo er en fantastisk blog, hvor man kan blive meget inspireret… og det blev jeg også denne gang, fordi der var nemlig et link til en online butik der solgte soundtracks…! Jeg elsker et godt soundtrack, så jeg var ikke sen til at respondere, og her til morgen bestilte jeg så endelig fire soundtracks…

Først og fremmest er der tale om Alan Silvestri’s fantastiske score til filmen “Young Guns 2” – jeg har længe søgt dette score, og jeg troede at alt håb om at anskaffe det var ude, men så fandt jeg det endelig! Prisen var godt nok meget høj… 49.95 euro, men jeg måtte altså have det, og så vidt jeg kan tyde ud fra hjemmesiden, så er det de allersidste kopier de havde tilbage, så der var jeg bare heldig!

Dertil bestilte jeg to italienske soundtracks. Der er tale om scores af den samme komponist, nemlig Fabio Frizzi. Og filmene er henholdsvis “The Beyond” og “Zombi 2”, hvor den sidstnævnte var en double soundtrack med “A Cat In The Brain”… det er jo to fantastiske ikonske scores, som alle fans af Fulcis film kender. Jeg sad netop og så Arrow Videos blu-ray udgivelse af “The Beyond” den anden dag, og filmen er jo et mindre gore mesterværk, selvom historien er komplet blæst.

Endelig bestilte jeg dobbelt-disk udgave af soundtracket til “The Wicker Tree”. Jeg var meget imponeret af soundtracket, da jeg så filmen, der ikke var på højde med klassikeren “The Wicker Man”, men soundtracksmæssigt kan man godt sammenstille de to. Der er vist tale om en udgave, hvor man får både score + de sange, som der bliver sunget i filmen. Så det virker som en done deal.

Alt i alt kostede det mig 105.80 euro, inklusiv de 7 euro i porto, så det var måske ikke det billigste sted at anskaffe sig soundtracks, og jeg er jo nok normalt lidt en bargainhunter, men disse soundtracks var simpelthen nogle jeg måtte have, så må man jo bide i det sure æble og betale ved kasse et. Jeg er ihvertfald glad for at kunne modtage dem snart – hjemmesiden lovede en leveringstid på 2-5 arbejdsdage, så det er jo faktisk hurtig levering, når varene kommer fra Tyskland.

Her er lige et link til hjemmesiden:

http://www.soundtrackcorner.de/

Alan Silvestris medrivende score til filmen “Young Guns 2” er svært at skaffe efterhånden, da dens udgivelse har været meget begrænset.. men nu fandt jeg den!

