Jeg er ikke hjemme på min normale bopæl lige i weekenden. Jeg har tilbragt de seneste par dage hos min gamle mor, der dog fik mig til at se TV2s rædselsfulde underholdningsprogram “Vild med Dans” – det er da i sandhed noget af det værste der kører på tv i disse dage. Godt nok er TV2 blevet en betalingskanal, men behøver de ligefrem at gøre deres sendeflade dårligere? Jeg er bare så meget i tvivl.

Nå, men aftenen forløb da nogenlunde. Min mor, God rest her soul, faldt selvfølgelig i søvn inden afgørelsen, og jeg kunne heller ikke klare spændingen, så jeg måtte traske i seng. Jeg faldt dernæst i en dyb søvn, hvor ikke ret meget kunne vække mig, hverken rævens tuden udenfor eller Jørgen De Mylius i programmet, “Eldorado” – det er nemlig sådan at jeg helst skal høre radio om natten, ellers kan jeg ikke rigtig sove. Jeg hørte kort “Mylle” omkring kl. 3, men han var, for en gangs skyld, ikke interessant nok til at holde mig vågen. Mit gamle heavyhjerte banker dog heller ikke så meget for Dansk Top og tyske schlagere. Jeg fik ihvertfald en god nats søvn – lige for en gangs skyld, da jeg normalt sover med det ene øje åben, i skræk for en kommende zombie-epidemi. Derfor fik jeg heller ikke rigtig set nogen film. Okay om dagen havde jeg dog set Woody Allens “Anything Else”, der ikke er noget særligt, men den har da et par pudsige indfald, og jeg er stadigvæk ret betaget af Christina Ricci – men Jason Biggs er et fjols. Erica Leerhsen medvirker desuden også – hun er jo efterhånden kendt for et par horrorfilm, og hun ser da også temmelig tilforladelig ud. Jeg kan også huske at jeg så endnu en film, men i skrivende stund kan jeg ikke huske hvilken??? – hvad fanden er nu det for noget? kniber det med hukommelsen – man er vel ikke ved at blive gammel? Tjoh, måske… jeg føler mig dog stadigvæk rimelig ung, men nogle gange kan jeg dog også være så humørsyg, at nymoderne tingester generer mig grænseløst…but thats life, I guess?

Og så er det jo i denne weekend at der er “Blodig Weekend” i København. Et arrangement jeg virkelig gerne ville deltage i, men rejsen fra Nordvestjylland afskrækker mig – jeg tror desuden også at jeg ikke ville have penge til sådan et formidabel horror ekstravangza her sidst på måneden. Det er sgu en skam. Men jeg håber at alle der kommer til det – og det håber jeg desuden også at der er mange der gør… de må forhåbentlig have en god aften eller flere aftener, hvis man er hardcore. Jeg ville sgu gerne møde Lamberto Bava, og gense “Demons” i hans nærvær… tror at han er en guttermand. Jeg kan læse på Skræk og Rædsel at der er flere der hellere så mere high class gæster, men jeg synes sgu at det er meget godt med en cool instruktør som Lamberto Bava. Selvfølgelig kunne det også være cool at se personligheder som Robert Englund og Sid Haig til en dansk convention, men jeg ved ikke rigtig… det lader jo til at den gode Sid Haig skal underholde folk i Helsingborg – det kunne være cool at møde ham – som sagt, så tror jeg virkelig at han har nogle røverhistorier.

Men nu venter jeg som sagt på Ridley Scott’s “Prometheus”, der udkommer på tirsdag den 2. oktober. Det er virkelig en film jeg har set frem til, da jeg ikke kom i biffen for at se den. Jeg er jo ikke meget for de der forbandede 3D-film, og jeg synes også at filmselskaberne er hurtige til at malke den ide – jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor en film som “Prometheus” skulle være i 3D, men der er jo sikkert et marked for det… utrolig nok! – Jeg kan dog desuden berette om at jeg dog nok kommer i biffen for at se en….

Godt gættet! 3D-film!

Det drejer sig om science fiction-voldsorgiet “Dredd”, som jeg virkelig gerne vil se. Versionen med Sly Stallone var jo desværre så gennemført dårlig, at det måtte gøres om! Og denne gang er Judge Dredd personificeret i Karl Urban, det virker til at være en god løsning. Og så lader det desuden ikke til at han tager hjelmen af! Det var jo virkelig helligbrøde, da Stallone gjorde det i starten af den første film, der desuden også kunne bryste sig af en af de mest irriterende skuespillere i Hollywood….og nej, det er faktisk ikke Armand Assante… men derimod Rob Schneider… herre jemini, for en spade! Mon ikke vi slipper for sådan en irriterende sidekick i den nye “Dredd” – det håber jeg sgu…

 

