Hello…

You had me at hello?…

Jeg sidder her i min stol og skriver dette indlæg, imens regnen danser på mine ruder. Det er en dejlig fornemmelse og jeg føler mig inspireret, men også lidt træt… hvordan kan det dog være? For nogle måneder siden fik jeg målt mit D-vitamin-tal, og det var hovedrystende lavt… ja faktisk kunne de slet ikke måle mit D-vitamin-tal, pga. det var så lavt… uhyggeligt! Nå, men jeg har det da ok, men er bare ofte så træt, så træt… måske skulle jeg skrue mit kaffeforbrug i vejret… det smager jo ganske godt – det skidt!

Orv ja, så har jeg lige erfaret at Seth MacFarlane skal være Oscarvært næste år. Et ganske godt valg tror jeg. Jeg er ikke den store dyrker af hans tv-serier, fordi jeg synes at de minder en del om hinanden, og jeg har vist mere vigtige ting at tage mig til, end at sidde i sofaen og glo cartoons hele eftermiddagen… nåh ja, det passer så ikke rigtigt, men jeg ved ikke, jeg har ikke rigtigt set noget af hans “work”… men det går nok alligevel, selvom det har været meget op af bakken med Oscarværterne… hvad siger i f.eks. til Hugh Jackman?? Jesus – det var misforstået… Wolverine himself som vært til en Prisuddeling… ? jeg tvivler… Makkerparret Steve Martin og Alec Baldwin var bare for gamle og grå – de manglede det ungdommelige touch – og så prøvede man med Anne Harthaway og James Franco… sidstnævnte ville vist helst have været et andet sted, og så gennemført stenet ud det meste af showet… så det skal nok blive spændende med mister MacFarlane… jeg hilser det ihvertfald velkommen!

I går var jeg et smut i den lokale Blockbuster-snask for at få fingerne i…

RIGTIG GÆTTET!

“Prometheus”… Ridley Scotts ambitiøse science fiction værk, der ikke inkluderer de velkendte aliens, men derimod en dyb, måske en anelse tung, historie om arternes oprindelse, og hvor vi mennesker kommer fra. Der var et par ting jeg ikke helt forstod. F.eks. forstod jeg ikke hvorfor at menneskeheden skulle udryddes af de gigantiske rumvæsner… jeg missede ihvertfald deres motiv for det. Men filmen var ellers ret spændende. Noomi Rapace skal dog øve sig lidt mere på sit engelsk, fordi det var ikke for godt, men ellers gjorde hun det godt nok. Resten af castet var også fine – Michael Fassbender i rollen som den perfekte androide David var en fryd at følge.. og Charlize Theron tilpas bitchy også. Jeg savner dog lidt historieudvikling og karakterne var en anelse et-dimensionelle, men jeg er fan – og satser virkelig på en enten en directors cut-udgave eller sågar en 2’er… det lugter det ihvertfald langt væk af…

Ellers har jeg ikke set så mange film. Der har jo været lidt fodbold på skærmen hist og pist, og det måtte jeg nødvendigvis følge… + det faktum at jeg har været en anelse sløv på det sidste. Jeg fik dog set “Hellraiser 4” – som jeg af en eller anden grund lige fik lyst til at gense. Jeg kan huske den fra de gamle VHS-tider, men ellers havde jeg ikke meget forståelse for den. Jeg synes at kunne huske at den har fået nogle gevaltige hug for at være for sød i det…det ved jeg ikke rigtig, fordi det er stadigvæk en Hellraiser-film – med de såkaldte cenobites, især personificeret i Pinhead (Doug Bradley), der virkelig er meget med i filmen, og han gør det også upåklageligt… et regulært dumt svin, men sådan er en dæmon fra Helvede vel?  – Nej, nok skal være sagt… historien var lidt fjollet, men effekterne var gode, og jeg følte mig ganske godt underholdt, til trods for en svag periode midt i filmen. Spilletiden er meget gavmild  – efter 1 time og 21 minutter er det hele overstået.. og man kan ånde lettet op og glæde sig over at man havde overlevet endnu en film med de væmmelige cenobites.. Og dog… der venter nemlig flere glæder i den nærmeste fremtid, fordi jeg har også “Hellraiser: Deader” liggende klar til et syn. Et sjovt tilfælde med “Hellraiser 4”, der også hedder “Hellraiser: Bloodline” er at instruktøren er krediteret som Alan Smithee, som er et kendt alias for personager der ikke vil have deres navn tilsnusket en dårlig film… skarp træk der, må man sige!

Jeg har desuden bestilt en lille pakke fra Amazon, som jeg regner med at der bliver afsendt i dag… der var nogle gode deals på blu-ray-film, og jeg måtte jo have “Moonrise Kingdom”, den nye Wes Anderson-film, der netop er udkommet her i mandags i UK, så det var en no-brainer…

Forsiden til “Prometheus”, som jeg i BB fik i en meget fin Steelbook-udgave…Yay!

 

