Min efterhånden ret gode blog-kammerat, Henrik, fra “Båndsalaten”, har været så venlig at sende mig et par spaghettiwesterns! – sikke en herlig gut han er… og det var sågar  nogen jeg ikke havde set før…

Der er tale om en engelsk udgave af “Django Shoots First”, en gammel svend fra 66 med Glen Saxson, Fernando Sancho og Evelyn Stewart – den glæder jeg mig meget til at få at se – endnu en af disse film med ‘Django’ i titlen, hvilket der jo er nogle stykker af igennem den italienske filmhistorie.

Desuden sendte han mig også en tysk dvdudgivelse, hvor titlen lover det helt store: “Seine Kugeln pfeifen das Todeslid” – en Ferdinando Baldi-western fra 1969 – og den tyske dvd lover endda 30 minutters ekstramateriale! – yay…win win…

Så er der nok at se til med revolverne trukken og tungen lige i munden, fordi det er blevet tid til europæiske westerns…

Jeg formåede også tidlig i dag at bestille lidt nyt fra alle filmelskers fællesven, Amazon – blandt andet et nyt udgivet bokssæt med fire Peter Cushing-film – det bliver skam godt…

Hov, og jeg håber også at Henrik får glæde af min lille returpakke, indeholdende de første to “Demons”-film, instrueret af Lamberto Bava… jeg har desværre ikke nået at få den sendt i dag, men den er pakket og klar, så den bliver afsendt i morgen sharp!…

SPAGHETTI-WESTERN

