Hurra, jeg kan fejre at jeg er blevet et år ældre – og sikkert et år dummere, fordi i dag er det nemlig min 33. års fødselsdag. Den skal fejres i godt selskab med nogle gode kammerater i aften, hvor der bydes på et overflod af øl og sodavand (køleren bugner allerede – det er ikke så tit at jeg har så meget i det afkølende skab)… Men jeg satser på at det bliver en god aften i aften – vejret er ihvertfald med os – solen skinner fra en næsten skyfri himmel, og hvis Moderskibet kommer for at hente mig i aften, så er jeg sikker på at de kan finde min hybel, fordi det er bare den, hvor der kommer himmelhøj musik og latter ud fra… Nuvel – Thisted er ikke verdens navle, men det er et hyggelig sted at være…

Jeg fik heldigvis nogle film i fødselsdagsgave – mine gamle forældre kunne alligevel godt forene sig med Amazons strålende tilbud, og der har afkastet følgende film:

“Lawrence Of Arabia” 50 års Jubilæum Limited Edition-bokssæt – en særdeles dyr svend, men den ser rigtig fin ud, og pynter garanteret godt i samlingen…

“The Lost Weekend” – endnu en Billy Wilder-film, en instruktør som jeg rigtig godt kan lide –  hans film er tit et meget charmerende bekendtskab. Og med den dygtige Ray Millard i hovedrollen, så er der ikke et øje tørt…

“Gates Of Hell” – en japansk film af Teinosuke Kinugasa – den regnes for en klassiker i dag, så den glæder jeg mig også til at se – jeg er nemlig ret vild med japanske film, men jeg har ikke set alverden af de gamle…

“Basketcase Trilogy” – Limited Edition Steelbook – endnu en dyr udgivelse, men den indeholder såmænd alle tre “Basketcase”-film, og det er jo så tilpas underligt, at man ikke kan andet end at hengive sig 100 procent.

“Before Sunrise/Before Sunset” – doublefeature-udgivelse med to film som jeg tidligere har haft i samlingen. Richard Linklater gør det det minimale i disse film, og den bæres i høj grad fornemt af de to hovedrolleindehavere, Ethan Hawke og Julie Delpy – en 3. film er lige på trapperne…

Ja, det var såmænd min “høst” for i år… jeg er meget tilfreds – og eftersom at jeg også blev foræret en støvsuger og en stavblender (for saturn da, hvor er man blevet gammel) – ja så vil jeg sige at missionen lykkes til fulde… nu ville jeg gerne komme med en Lee Marvin-sætning, men jeg vil bare sige at jeg håber at alle der læser dette får en særdeles god og sjov dag her den 18. maj, 2013 – vejret er med os, og det indbyder til tant og fjas…

Her er resultatet af 33 års liv. En lille samling af yppelige filmværker, både nye favoritter og gamle kendinge, inklusiv et par klassikere... jeg tror at dagen med de selvskrevne tørmmermænd i morgen bliver ganske god, især i selskab med disse film...

Her er resultatet af 33 års liv. En lille samling af yppelige filmværker, både nye favoritter og gamle kendinge, inklusiv et par klassikere… jeg tror at dagen med de selvskrevne tørmmermænd i morgen bliver ganske god, især i selskab med disse film…

