Sidste søndag sad jeg endnu engang klistret til computeren, idet jeg skulle høre Sort Søndag på DRs netradio… det er en tilbagevendende begivenhed, og som metalelsker må man bare overgive sig til hærføreren Anders Bøtter og hans fortrinelige sammensatte helvedesbrøl…

Nuvel, i denne udsendelse var der pludselig et finsk band med, som jeg ikke kendte… der var tale om Battle Beast – og de har siden hen forhekset mine øregange med deres formidable musik. Det er jo ren oldschool metal, som de spillede den i 80’erne, med en kvindelig vokalist der virkelig giver den gas…

Desværre lader de til at de har udskiftet dette forrygende medlem af det kvindelige køn med en anden, der hellere ikke er dårlig, men hun når godt nok ikke denne fremragende sangerindes høje niveau…

Jeg er blevet helt vild med denne sang, og hvis man bare har en snert af kærlighed for den hårde genre, så er jeg sikker på at man vil elske Battle Beast… jeg synes på ingen måde at det er cheesy eller noget som helst – det er ærligt og lige ud af landevejen metal… jeg ved godt at der ikke er noget growl eller meningsløst skrigeri, men det er så gennemført bad ass, at jeg overgiver mig…

Jeg fornemmer at Amazon snart vil modtage en bestilling på bandets foreløbelig to albums…

