Ak og ve, i dag er det faktisk ét år siden, at jeg startede med at skrive på bloggen… utrolig som tiden går hurtig, og jeg synes at man kan blive helt rundtosset af sådan en speedy tidsfornemmelse…

Først og fremmest må jeg sige , at “Grotesk!” vil leve videre, også efter denne årsdag, hvor det ikke er utænkelig at man skal fejre det med en enkelt af de kolde… dog skal jeg først i biffen i aften for at se Zack Snyder’s “Man Of Steel”, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til – det er jo en god, gammeldags blockbuster – og et Superman-reboot, så jeg er selvfølgelig game, men jeg tvivler dog på at den kan overgå Richard Donners “Superman” fra…var det 1979? – det er en sublim superheltefilm, der hører til blandt de bedste…Anyway, det skal nok blive interessant at se hvad Zack Snyder kan gøre… manden er jo ganske visionær, så jeg forventer et brag af de store…

Ellers må jeg sende en tak til de mennesker, der har læst nogle af mine indlæg på bloggen. Jeg går ikke efter en guldmedalje, og jeg skriver, først og fremmest, fordi at jeg synes at det er sjovt… og jeg er altid glad for kommentarer, både positive og negative (dog er jeg ikke fan af Spam, argh…!)..well, jeg håber bare at folk kan få noget ud af det jeg skriver… jeg er hverken ekspert eller et geni til når det kommer til filmanalyse og æstetikbehandling, men jeg er glad for det, og jeg føler at jeg selv får noget ud af at skrive om det… om der er andre der har det på samme måde, aner jeg simpelthen ikke… jeg sværger jo stadigvæk til blogge som “Båndsalaten”, “Skræk og Rædsel” og “En Lejemorder Ser Tilbage”, når jeg skal finde på nyt at skrive om… de er alligevel meget bedre til det end jeg…

Forresten, jeg skrev et indlæg i anledning af Lucio Fulcis fødselsdag den anden dag, men jeg undlod at omtale en af mandens største værker, nemlig “Zombi 2”. Denne unikke zombiegnasker er elsket af mange fans, og flere vil sikkert påstå at det er verdens bedste filmatisering med de levende døde. Jeg er også meget glad for den, og åbningssekvensen i New York er enestående og fantastisk nervepirrende. Det er desuden sjovt at se Mia Farrows mindre kendte søster, Tisa Farrow, i den bærende kvindelige rolle, og så gode gamle Richard Johnson som doktormanden. Der er nogle ganske modbydelige scener af de rådne gengangere, der rejser sig fra graven, godt dækket af larver og biller, og med en utrolig appetit for menneskekød. Det er desuden også filmen med den famøse øje-splintren, der er ganske godt lavet. Fabio Frizzis væmmelige, hypnotiske musik er også godt for stemningen, der er gennemført modbydelig hele filmen igennem. Lucio Fulcis værk må virkelig siges at være af de helt store klassikere, når det kommer til zombiefilm, og hvis man ikke har set den endnu, så er det måske på tide… zombier er ihvertfald mere populære end nogensinde før og med “World War Z” med Brad Pitt lige på trapperne, så kunne det være at man skulle besøge fortiden, og se en mere ydmyg, men dog også stærkt vanedannende sag som “Zombi 2″… den kan iøvrigt også skaffes på en dansk dvd fra AWE…med titlen: “Rædslernes grønne Ø”.

Ja, her på falderebet, må jeg endnu en gang sige at det er utroligt at der allerede er gået et år. Min lyst og glæde ved at skrive indlæg er stadigvæk intakt, og jeg regner med, og håber på at der vil komme mange flere igennem årene. “Skræk og Rædsel” har jo lige fejret 7-års dagen, så der er noget at se op til… ihvertfald skal jeg nok fortsætte med at skrive nærgående om film jeg har set, og måske krydre det med et indlæg eller to om musik. Only time will tell…

Den engelske blu-ray-udgivelse fra Arrow Video. Desværre fik jeg den ikke købt i steelbook-udgaven, og da den godt nok stadigvæk kan skaffes - til uhørte priser dog, så valgte jeg at være tilfreds med denne udgivelse. Filmen fejler ingenting, og skulle være intakt... det er et vidunderlig eksempel på hvordan en zombiegnasker skal drejes... godt gået Fulci!

Den engelske blu-ray-udgivelse fra Arrow Video. Desværre fik jeg den ikke købt i steelbook-udgaven, og da den godt nok stadigvæk kan skaffes – til uhørte priser dog, så valgte jeg at være tilfreds med denne udgivelse. Filmen fejler ingenting, og skulle være intakt… det er et vidunderlig eksempel på hvordan en zombiegnasker skal drejes… godt gået Fulci!

