Ja, hvad kan jeg sige… jeg går og venter utålmodigt på den månedlige check fra det offentlige. Min konto har det ikke godt, og min købelyst endnu værre, idet jeg har en del gaver og sager som jeg skal have købt i næste måned… hvor der er noget af det der er lidt i det som man kalder for et begrænset antal… jeg håber virkelig ikke at de er udsolgt før jeg får talt med banken i morgen og arrangeret nogle kroner…

Anyway, nu pisker regnen søreme ned – efter nogle dage med alvorlig hedeslag. Jeg overlevede endnu engang det famøse marked, hvor jeg dog fik smagt både på Absinthen igen og hørt livemusik i baghaven i form af en fremragende harmonika-spiller… måske ikke så meget metal, men det passede perfekt til stemningen og der var ikke et øje tørt. Torden er der også nu – eller det vil jeg sige at det tror jeg da at der er…(måske var det bare en gammel bil, der skulle starte)…

Angående mit filmkiggeri, så er jeg endnu engang i færd med at sortere film inde i den lille stue. Det virker temmelig håbløs, og jeg ved snart ikke hvor jeg skal gøre af mine dvd’er. Egentlig ville jeg jo helst have dem stående fremme i stor stil, men det tillader min sparsomme lejlighed desværre ikke, pga. utallige skråvægge. I stedet står de dermed opmagasineret under en trappe… ikke et passende liv for så meget underholdning. Jeg er begyndt at sidde og glo YouTube-videoer af folk, der enten snakker om film, køber film eller viser deres samling frem. Der er nogle seriøse samlere derude, og jeg tror ikke engang at jeg kan tillade mig at sætte mig i samme bås som dem. Dog er der også mange mærkelige typer…jeg så en der havde den komplette samling af tv-serien “Full House” – på dansk “Hænderne Fulde”… hvem pokker har dog den serie? – det er en af de absolut værste komedieserier jeg har set… men okay, John Stamos er cool, men Bob Saget er et regulært fjols… well – det er ihvertfald en af de gamle travere på parabol. Men det er faktisk ganske interessant, når man ser videoer på den måde, så kan man ofte blive lidt overrasket. Foreksempel, så var der en gut der viste sjældne og o.o.p.-titler frem, og det var ganske spændende. Pludselig kommer han til en gammel 80’er-sag, der vistnok skulle være noget sjælden… det var da pudsig, tænkte jeg – den ser bekendt ud… og ganske vist, jeg fik rodet lidt i samlingen og fandt den frem:

makingcontact

 

Der var såmænd tale om Roland Emmerichs “Making Contact” fra midten af 80’erne. En tidstypisk og meget tro mod konceptet-tidlig film fra manden der sidenhen skulle lave katastrofefilm i stor stil. Jeg husker den ikke så godt, men regner med at jeg kan få den genset her en af dagene. Men jeg kan dog erindre at jeg synes at den mindede meget om Steven Spielbergs “E. T.” – der jo er en af 80’ernes store film – rent nostalgi fra barndommen. Well, der er to forskellige versioner af filmen i dette 2-disk sæt, men jeg husker noget om at der vistnok på den tyske version var lidt problemer med lyden… ja, jeg ved ikke helt – men jeg smider den sikkert i afspilleren en af dagene.

Men som jeg nævnte før, så er stuen i oprør. Filmsorteringen er i fuld gang, og jeg finder flere titler som jeg ellers havde investeret i på blu-ray, og som nu bare er overflødige på dvd… well, sådan går det jo når man insisterer på at opdatere samlingen. Jeg ser dog stadigvæk dvd-film, og det er helt sikkert også stadigvæk nok 90 procent af min samling, der er dvd. Jeg er netop blevet færdig med et Steve Martin-bokssæt med syv titler i. Der var blandt andet den fladpandede “The Jerk”, den ganske sympatiske “The Lonely Guy”, den ret morsomme “Bowfinger” og den glimrende “Parenthood” (som jeg ejede i forvejen). Desværre var der også nogle dårlige titler… “Sgt. Bilko” var ret nonsens…(og Henrik, den var faktisk baseret på den gamle tv-serie! – Imagine that… en tv-serie fra 50’erne?) – og “Dead Men Don’t Wear Plaid” vekslede imellem en herlig hyldest til den gamle film noir-genre og nutidig galskab. Bokssættet sluttes af med “Housesitter”, hvor Goldie Hawn sjæler billedet fra Steve Martin. Jeg ved ikke rigtig med ham der sølvræven, Steve Martin – jeg synes at han er fabelagtig i “Planes, Trains And Automobils”, hvor han passer perfekt ind i både rollen som overlegen forretningsmand og morsom modsvar til John Candys badegardinringe-sælger… En fantastisk film i det hele taget – og som må betegnes som en af John Hughes’ helt store voksen-komedier. Jeg elsker når jeg vender tilbage til den.

Men okay – selvom jeg har et alvorlig pladsproblem, så har jeg alligevel bestilt nogle nye produkter hjem til samlingen. Jeg glæder mig blandt andet til at modtage den komplette “Fars Fede Ferie” på blu-ray. Besynderligt nok er det danske bokssæt med denne klassiske komedie-serie uden “Fars Fede Juleferie”, der helt er undladt. Den er dog inkluderet i UK, så naturligvis skulle jeg have den derfra. Jeg beholder dog mine gamle dvd’er, idet de har et fantastisk cover af Chevy Chases ikonske rolle som den stressede familiefar. Jeg fik også bestilt 3’eren i “Hostel”-serien. Jeg har ikke set denne før, og jeg ved at det er noget med at handlingen nu vistnok er flyttet til Las Vegas… well – jeg forventer et mindre blodbad, og lidt horror skal man jo have. Ellers er min bestilling vist mest præget af opgraderinger. “The Goonies” som er en fantastisk 80’er-komedie af Joe Dante, var blandt andet med i bestillingen som blu-ray. Og så som et kuriøst indslag, så bestilte jeg en double feature-dvd med “Teenage Mutant Ninja Turtles” 2 og 3 – altså de gamle spillefilm fra start-90’erne. Jeg har allerede den første på dvd, og jeg kan huske at jeg har set dem alle i biffen – idet jeg var chokerende stor Turtles-fan – ligefrem fra tegnefilm, spillefilm, legetøj og tegneserier… ja sågar tyggegummi … forbavsende… nu er jeg selvfølgelig blevet voksen og har ikke sådanne tilbøjeligheder længere. Well, den komplette “Thundercats”-samling på dvd lurer stadigvæk i min Amazon-wishlist.

Men som sagt – i morgen er det payday – også for folk, der er fanget i deres lejlighed og lider af alvorlig paranoia for at gå udenfor en dør… heldigvis er der noget der hedder Internet-handel, og der skal sgu godt nok investeres i morgen – det er en garanti. Ellers må jeg gå den virtuelle tunge gang i min homebank og håbe på et positivt resultat. Det ville være lækkert med lidt ekstra, men what the hell…

Stuen i oprør!  Og det er ikke engang Mytteriet på Bounty... men derimod en lille stue i det nordvestlige Jylland. Sikke noget - og dvd'erne flyder over det hele... More space needed! ikke Headspace!

Stuen i oprør! Og det er ikke engang Mytteriet på Bounty… men derimod en lille stue i det nordvestlige Jylland. Sikke noget – og dvd’erne flyder over det hele… More space needed! ikke Headspace!

