Jovist – efter en fredag aften, hvor jeg faktisk gik tidlig i seng for en gangs skyld, så var jeg oppe om natten – og hvad skal man så lave natten til lørdag, når man ikke engang er ude at danse og drikke nogle af de kolde. Jo, man kunne jo passende se en film, og det var netop hvad jeg gjorde. Jeg smed “About Last Night” i afspilleren – en total 80’er-film med Rob Lowe (der faktisk, som den eneste bliver krediteret inden filmens titel i teksterne), Demi Moore, James Belushi og Elizabeth Perkins. Det var en ganske ok film … James Belushi spiller endnu engang en prankster, og Rob Lowe er den coole, lettere tilbagelænede gennemførte good guy. Demi Moore er jo altid sød og charmerende, og jeg var også glad for hende i denne film, hvor man også får hende set mere afklædt end jeg har set hende før – hun er faktisk endnu mere afklædt i denne her end i filmen med det mere passende navn, nemlig “Striptease”. Det skulle man lige vænne sig til, men det er jo godt at man er glad for smukke kvinder i så fald. Med hensyn til filmens kvaliteter, så følte jeg den som en lidt mere voksen udgave af “St. Elmos Fire”, der jo også betegnes som en af de gode 80’er-film. Jeg ved ikke helt om jeg køber den hele verden igennem, fordi den var også temmelig forudsigelig, men sådan kan det jo nok godt gå – altså det er nok en parforholdfilm for par, så i og med at jeg sad alene en nat omkring kl. 3 og så filmen udfolde sig, så følte jeg alligevel at der manglede noget…? – JO! – en kompagnon! en livsledsager? et modstykke?  – ja, det er ikke nemt at finde i provinsen kl. 3 om natten, med mindre at man ramler ind i nogen på dansegulvet på det lokale diskotek… nej, det er ikke lige mig, så jeg så filmen færdig alene… lidt klogere blev jeg dog… “About Last Night” er iøvrigt instrueret af Edward Zwick, der har lavet nogle mere episke film også i form af “Glory” og “The Last Samurai”, men han kan også med de lidt mere forfinede kærlighedsfilm..

Nå, jeg måtte lige ligge mig på et tidspunkt, idet jeg faktisk følte at trætheden overmandede mig. Jeg havde ellers smidt filmen “Ecstacy” i afspilleren. “Ecstacy” er en film, der kører i samme rille som med “Trainspotting” – meget naturlig, eftersom emnet er omtrent det samme, filmen også foregår i Skotland og at den er baseret på en roman af Irwine Welsh, der skrev “Trainspotting”. Jeg synes dog at den var temmelig kedelig, og jeg fattede ikke helt filmens overstående motiv. “Trainspotting” er en noget bedre film, især med dens brug af populærmusik og humor, som der ikke er meget af i “Ecstacy” – der er dog også en fjollet voiceover, der leder tankerne hen på den fornævnte Danny Boyle-film. Jeg var ikke helt glad for denne film, men den var heldigvis heller ikke så dyr.

Orv ja, så kommer vi til hvor jeg endelig fik øjnene op igen, og pludselig! – uden tøven, så ringede det på døren. Jeg fik fart på, og ned af trappen, hvor jeg umiddelbart ikke kunne se noget, men hovsa! – så var han der… man tog ikke fejl – det var en iøjefaldende rød uniform, hvilket naturligvis betød at Posten kom forbi med nye film! Herligt, herligt… jeg gnubbede mine klamme hænder i et anseelig tempo, og ligefør at der kom ildkugler ud af mine fingerne, så fik jeg åbnet for ikke mindre end to pakker, som var med den lokale udbringer denne dag..:

laserdiskenmm

 

Først og fremmest, havde jeg bestilt en pakke fra Laserdisken, men også min gode blogkammerat, Henrik, havde sendt en mail om at han havde afsendt nogle film fra hans lokale posthytte, og at de sikkert ville komme i dag, hvilket skam også var tilfældet! – Således modtog jeg Mel Brooks’ remake af “To Be Or Not To Be”. Jeg er meget glad for den gakkede komiker med det store Adolf Hitler-kompleks, som han iøvrigt gør grin med igen og igen. Han har lavet nogle virkelige klassikere igennem tiderne, og i mine unge år, da var “Spaceballs” en af mine ynglings komiske film. I dag er jeg nok mere glad for “Young Frankenstein”, men jeg genser også gerne “Spaceballs” med jævne mellemrum. Jeg glæder mig ihvertfald til denne film, eftersom jeg aldrig har set den før. Dertil sendte Henrik mig to optagede film fra fjernsynet! – tænk sig, at man stadigvæk kan støde på det… det er kun cool. Han sendte mig således den gakkede Bill Murray-film, “Meatballs”, som jeg dog havde i forvejen, men som altid er sjov at se. Og så endelig får jeg mulighed for at se TV-udgaven af “The Woman In Black”. Hammer Studios filmatiserede jo den gamle gyserroman for et par år siden med Daniel Radcliffe i hovedrollen. Eftersigende skulle TV-udgaven være utrolig spooky, og ikke byde på den samme, lidt smådumme ‘happy ending’ som spillefilmsudgaven… så det bliver helt sikkert interessant….- endnu engang tak til Henrik for de gode film!

Men jeg havde jo også en pakke fra Laserdisken, hvor jeg både havde bestilt nogle dvd’er og lidt blu-ray. Som man kan se på billedet, så var der lidt af hvert. “Space Cowboys” har jeg aldrig set fra start til slut før, men jeg er spændt på om jeg kan lide den, fordi det jeg havde set af den, efterlod mig noget lunkent. De to 80’er-komedier, “Can’t Buy Me Love” med alle kvinders drøm, Patrick Dempsey, og “Vild & Blodig” med Melanie Griffith og Jeff Daniels, havde jeg aldrig set før, men jeg kunne se på blandt andet YouTube, at der er flere brugere, der anbefaler dem. Nu giver jeg dem ihvertfald en chance, og de var ikke så dyre, så det kunne jeg godt få råd til…jeg bestilte også “Thunderbolt And Lightfoot”, som Henrik sikkert vil give sin anerkendende thumbs-up til. Jeg har faktisk aldrig set den, og eftersom jeg har fået den anbefalet, så måtte jeg naturligvis også investere i den, når lejligheden bød sig. Endvidere røg Gina Gershou-thrilleren, “Borderline” også med i kurven. Den var meget billig, og jeg er glad for hende, fordi hun er endda meget ‘easy-on-the-eyes’, og eftersom hun har rundet de 50 år, så er det sjovt at se nogle af hendes tidligere film. Den sidste dvd-film var “Driven”, og det er faktisk en gave til min gamle far. Han insisterer på at se film med biler og biljagter, så derfor investerede jeg i denne raceløbs-film med Sylvester Stallone i hovedrollen. Selv har jeg aldrig set den, og jeg tror heller ikke at det umiddelbart er en film for mig, men han elsker jo sådanne film, så derfor måtte han også have denne. Således kom vi til blu-ray-filmene, hvor det blev til tre titler. Jeg valgte at købe “Iron Man 3”. Jeg kunne rigtig godt lide den første “Iron Man”, og 2’eren synes jeg faktisk ikke at der var så slem, som alle folk vil gøre den til. Jeg nåede aldrig i biffen for at se 3’eren, og jeg kan forstå at den måske også skulle være en anelse skuffende, men nu har jeg købt den, og så må vi se – som gammel tegneserielæser, også af blandt andre “Iron Man”, så skulle jeg naturligvis eje den. Og minsandten om der ikke sneg sig yderlig to film ned i kurven. Den første, “JCVD” – havde jeg faktisk på en ex-rental-dvd, men eftersom den var meget billig, så besluttede jeg mig for en upgrade…jeg husker den ikke så godt igen, men jeg kan huske at jeg ikke var skræmt helt væk, til trods for at det er en meget atypisk Jean Claude Van Damme-film. Sluttelig kommer vi til Simon West’s “Con Air”. Jeg har tidligere omtalt den som en meget dårlig film, men af en eller anden grund, så synes jeg alligevel at jeg ville give den en chance til. Jeg har ikke set filmen i mange år, og husker den som en lettere fjollet 90’er-actionfilm, meget i stil med “Bad Boys”, som jeg så for nogle dage siden. Rollelisten er dog rigtig god, og jeg kunne også godt lide filmens guitarorienteret score, så chancen for at jeg ville ændre min mening om filmen er naturligvis til stede.

Well, that was it… nu håber jeg på at sommerens sidste dag vil sende nogle kølige vinde forbi og måske også et par regndråber eller to, så man kan retfærdiggøre en dag foran fjernsynet med en stak film. Vinden er dog noget barsk i dag, men solen skinner, så hvem ved…?

