Ja … jeg er stadigvæk i live. Jeg har været angrebet af nogle trælse søvnangreb, som gør at jeg må gå tidlig i seng – og den anden dag præsterede jeg faktisk at sove omkring 14 timer! – ubegribelig! Well – jeg går ud fra at det snart udligner sig selv igen, fordi jeg er træt af at jeg ikke længere kan sidde oppe om natten og lege natteravn og blive inspireret til at nedfælde mørke, dystre tanker om mig selv og menneskeheden… nogle gange kan jeg godt føle mig lidt som Michael Strunge, men stakkels ham dog…

Så er det jo at man sidder og glor ubegavet ind i væggen eller udsende et parringskald… det har endnu ikke båret frugt, men måske kommer der snart en ‘muse’ til matrikellen… jeg føler mig ihvertfald inspireret…så jeg fik bestilt nogle sager hos Amazon – og efter lidt tid er de endelig havnet her….:

pakkeregn

 

Der var et væld af interessante ting imellem. Jeg har en god veninde, der snart fylder år, så derfor havde jeg også bestilt nogle film til hende, og de var nemlig også med. Men der var selvfølgelig også noget til undertegnet… måske er det ikke allesammen nogle film som jeg ville have købt, hvis jeg stod i en Blockbuster eller en anden butik og udpegede dem, men nu var de faldet så meget i pris, så nu skulle det være… mange af dem fik jeg til omkring tre pund, hvilket jeg vil betragte som en umiddelbar god handel. Det var dog ikke kun film det hele – i forgrunden ses en lille pakke fra Imusic… jeg handler ikke så tit der, men jeg vil overveje at begynde at gøre det oftere, også fordi at de har et pænt stort sortiment – det var f.eks. det eneste sted jeg har kunnet finde, der sælger Huldres debutskive, hvilket også var med i den pakke, som vises på billedet…. Huldre er et herligt, dansk folkmetalband, der tilbyder vidunderlig kvinde-skønhed, velskrevne danske tekster om overtro og skummelthed og nogle virkelig seje, tunge guitarriffs… de er bestemt værd at tjekke ud.

Men det primære var naturligvis dvd’erne. Af prismæssige grunde var der ingen blu-ray-film med i denne omgang, idet dvd-udgivelserne jo som bekendt er noget billigere endnu. Hvis vi fjerner de film som min veninde skal have, så er der faktisk 21 stks tilbage, hvilket manifesterer sig sådan:

nytframazonimusic

Billedet ser måske ikke ud som de typiske billeder jeg har uploadet, men grunden hertil er at jeg har sat mig ind i stuen, så jeg kan se fjernsyn imens jeg er på nettet…og hvis det ikke er smart, så ved jeg søreme ikke hvad der er….! Anyway, billedet afslører jo hvilke titler som der er købt hjem til samlingen. Jeg har kun set en enkelt af dem før… nemlig Robert De Niro/Robin Williams-dramaet, “Awakenings”, som vistnok på dansk kom til at hedde: “Livet Længe Leve”?… I andledningen af Halloween, valgte jeg også at bestille nogle horrortitler: “No One Lives”, “Trailer Park Of Terror”; “The House” og “Dead Mine” er alle horrorfilm, som jeg synes at der ser spændende ud.

Som altid, bliver Halloween en skøn oplevelse… jeg ser mange horrorfilm omkring den periode, og jeg kan jo både lide de meget seriøse, men også de umådelige cheesy-film… men dog ikke “Scary Movie”-serien, fordi det er simpelthen bare for dumt. Jeg har engang set den første “Scary Movie” og det var det mest triste, vulgære og platte produkt, som jeg nogensinde har set. Ellers kan jeg godt lide spoof-film, blandt andet er jeg meget glad for “Airplane” og Mel Brooks’ værker… men denne Halloween skal byde på et bredt udsnit af gamle klassikere og nyere film. Jeg mangler stadigvæk at se blu-ray-versionerne af “Evil Dead”-trilogien.

Ellers er der også en David Lynch-film imellem. “The Straight Story”, og diskussionen om hvorvidt David Lynch er en god historiefortæller har rumlet længe, men jeg har endnu aldrig set “The Straight Story” fra start til slut, men den ser så utrolig fredelig og konventionel ud, men jeg glæder mig dog meget til den.

Jeg har endnu lidt pakker på vej – mest noget der er købt hos Marketplace-sælgere, og noget af det er jeg simpelthen så flov over at jeg har bestilt, så det vil jeg endnu engang overveje om jeg vil poste noget om… det er vist lidt ‘gulity pleasure’, som vi snakker om her…og selvom det jo kan være fint nok, så er det også typisk noget lidt lyssky og skummelt… men nu glæder jeg mig faktisk også til at modtage det… det er vældelig cool…

Og nåh ja, jeg modtog også en pakke i sidste uge fra Amazon, som jeg dog åbnede for med det samme, og den indeholdte også nogle gode ting, som man godt kan være lidt flov over:

amazonnyt410vandamme

There you have it… en boks med ti Jean-Claude Van Damme-film… uha! “The Muscles From Bruxelles” – the man himself… jeg har aldrig dyrket så meget af de her 90’er-action film med de mere eller mindre tvivlsomme skuespilspræstationer… men ikke destro mindre, inkluderer sættet, efter min mening, en af verdens ringeste film… den elendige og nærmest ubrugelige “Street Fighter”, der jo var baseret på Capcoms populære computerspil. Hold kæft, hvor er den bare frygtelig, og ikke engang Kylie Minoque kan redde filmen… hun skulle ellers bare stille sig op og se smuk ud (hvilket ikke kræver meget), men det gik vist ikke… og så var det en af Raul Julias’ sidste film… stakkels mand, men Jean-Claude Van Damme har det herligt i filmen, og han redder også dagen, så han er nok meget tilfreds med hans præstation. Vi almindelige dødelige kan jo kun ryste på hovedet og tænke tilbage på f.eks. “The Delta Force”, som er en virkelig god actionfilm…Jeg har dog også lige set “Double Impact”, hvor Jean-Claude Van Damme har en dobbelt-rolle som et par tvillinge,… den var dog ganske underholdende, og må betegnes som en af de bedste jeg har set med manden. Min favorit var tidligere den første “Universal Soldier”… men med ti film – eller det vil sige ni, vi regner ikke “Street Fighter” for en film… så er der virkelig lagt op til stor belgisk nævekamp!…

Og ja, nu er det endelig weekend, og selvom naboerne ikke lige umiddelbart holder grillfest (for koldt og mine naboer er ikke ligefrem den type mennesker), så synes jeg alligevel at jeg vil slappe af med lidt godt musik og nogle af de kolde… Iøvrigt kommer der jo også en væsentlig interessant fodboldkamp i aften… Danmark versus Italien… Nu er Italien jo uden ‘Lamaen’ – Francisco Totti, men der er sikkert også andre der er villige til at spytte en dansker i hovedet… jeg spår en knebent 1-0-sejr til Danmark, men det er kun fordi at jeg er patriot og en sejr ville være så uendelig godt for nationalmoralen! – anyway – GO’ KAMP!

 

