Det er vist ingen hemmelighed, at jeg godt kan lide at købe film og musik. Jeg tror faktisk at det er mere end alment kendt – og hvad så??? når jeg får nogle nye produkter ind af døren, så elsker jeg at pakke dem ud og stille dem op på hylden, og jo – jeg ser dem jo rent faktisk også… når man sidder og ser YouTube-videoer fra hele verdenen, hvor folk viser deres gigantiske dvd-samlinger frem, så kan man jo godt blive lidt beklemt… men så kigger man rundt i stuen, og næsten over alt, så er der dvd’er – ganske vist bor jeg kun i en lille 2-værelses-lejlighed (eller ungkarle-hybel om man vil?), men der er et væld af gode titler som jeg har brugt en årrække på at samle. Der er nogle der vælger kvalitet, nogle vælger sjældenheder, nogle vælger kvantitet og andre er bare bargainhunters… om hvorend man vil det eller ej, så er det vidunderligt at være samler – dog ikke altid for den gamle muldvarp, som virker noget tømt for lækker indmad, når måneden går på hæld… men helle dusse da, hvor man ser frem til den første tid på måneden, fordi så er der penge på kontoen og så kan man bestille film… hvilket jeg også har gjort i denne måned, og da vi fik penge den 31/10, så har jeg allerede fået fire pakker i posten… både fra Laserdisken, Dvdoo og Amazon… jamen dog…

nyt1

 

Det ovenstående billede er resultatet af min galskab. Jeg har virkelig investeret i nogle sager denne gang. Bemærk at der faktisk er mange blu-ray-film med, idet jeg synes at jeg havde forsømt min blu-ray-samling og derfor kiggede jeg tilbudene igennem, og fandt noget godt – synes jeg da selv… Well, der er også dvd’er på den omfattende liste, og sandelig om der ikke også er sneget sig et par cd’er med….Nu vil jeg ikke remse det hele op, fordi det fremgår jo så fint af billedet om hvilke titler jeg har købt, men der er dog nogle højdepunkter:

nyt2

 

Nogle af de blu-ray-udgivelser jeg fik fingerene i, inkluderer Anthony Hopkins-filmen, “The Remains Of The Day”, som jeg er blevet inspireret til at købe og se, af min gode blogkammerat, Henrik fra “Båndsalaten”. Jeg har aldrig set den film før, og jeg havde vel altid afskrevet den lidt, fordi jeg synes at det lignede en film for et modent publikum, bestående hovedsageligt af kvinder, men jeg blev alligevel interesseret – også meget efter jeg havde set Anthony Hopkins brillere i feel-good-filmen “The World’s Fastest Indian”, som jeg var meget glad for. Anthony Hopkins er faktisk meget mere end bare en psykiater med hang til menneskekød, og det har han efterhånden bevidst for mig nogle gange. Jeg købte også den noget omtalte “Now You See Me”, som skulle være en lidt spændende heist-film. Eftersom at jeg havde set en masse YouTube-folk købe den og endvidere anbefale den, så måtte jeg jo give den en chance… jeg forventer ihvertfald at blive underholdt. Det må jeg også sige at jeg gør med den tredje film… 80’er-crazy komedie-klassikeren, “Weekend At Bernie’s”, som jeg ikke har set i mange, mange år. Altså, der er måske ikke ligefrem snak om stor filmkunst, men ligesom med f.eks. “Dumb And Dumber”, som jeg også synes at der er så tilpas åndssvag, så kan jeg nogle gange godt lide at slå hjernen fra…hvilket man i den grad må sige at man gør med de to førnævnte værker. Men der var også et særdeles lækkert blu-ray-bokssæt med i den ene Amazon-pakke:

nyt3

 

Der er selvfølgelig tale om de forlængede udgaver af Peter Jacksons meget berømte “Lord Of The Rings”-trilogi. 15 disks, og en kæmpe boks med en flot indpakning, gør denne udgivelse meget indbydende. Jeg havde godt nok filmene på dvd, men de to første af dem var på nogle amerikanske dvd’er, og så ville jeg gerne have dem på blu-ray. Filmene er jo i en klasse for sig, men jeg kan også forstå at der er kræset en del om denne specifikke boks. Nu var jeg lidt i tvivl om hvornår jeg skulle købe den, men jeg fik den for omkring 30 pund, og det var vel omkring 260 danske kroner, hvilket var meget, meget rimeligt – og da jeg havde lagt den i indkøbsvognen og kørt ordren igennem, så drog jeg et lettelses suk… nu var den bestilt… og nu skal jeg lige have gjort plads i kalenderen til at gense 10+ timers film,.. jo jo, man kan ikke beskylde Peter Jackson at gøre noget let (jo måske i “Bad Taste”, men den er så også umådelig underholdende)…

Men med gryden i kog, og dampene der strømmer ud af dens mægtige indhold, så kom der også nogle dvd’er til Afgrunden, deriblandt:

nyt5

 

Jeg fik bestilt “Here Comes The Devil” fra danske AWE, og den har jeg ventet på. Den ser utrolig spændende ud, og film med et fingeraftryk af Satan, er jeg altid ivrig for at se. Dernæst er der kommet “Impulse” med William Shatner som en seriemorder-type, og den glæder jeg mig også meget til at se. Alle kender jo William Shatner som den lidt kitschede Kaptajn James T. Kirk fra “Star Trek”, men han er altså en formidabel god skuespiller – man skal bare se ham i Roger Corman-filmen “Intruder”, hvor han virkelig er utrolig. Og så må vi ikke glemme gyserfilmen “Pumpkinhead: Ashes To Ashes”, som jeg aldrig har set før – men jeg har selvfølgelig set den allerførste “Pumpkinhead”-film, der er en ret sjov lille monsterfilm. Et plus var desuden at den kun kostede 24,95, så jeg mente nok at den kunne retfærdiggøres som et køb.

Men nu skal det jo ikke nødvendigvis være film det hele. Jeg investerede således også i et par skiver med dejlig, rolig og afslappende musik:

nyt4

 

Bandet hedder Orphaned Land, og stammer fra Israel. Typisk spiller de mellemøstlig inspireret metal med progressive undertoner, men på deres nyeste “All Is One”, så virker deres lyd lidt mere vestlig, men enorm pompøs og iørefaldende. Jeg kan virkelig godt lide deres musik, og jeg havde lyttet lidt på forskud på YouTube, hvilket bare gjorde mig endnu interesseret. Jeg havde investeret i to af deres tidligere albums, og af den ene som jeg har fået hørt so far, så var jeg meget imponeret. Måske bliver naboerne også glade igen – de har før været vant til black metal klokken ni om morgen, så nu kan man forhåbentlig få lidt goodwill igen, men der var også både skrappe riffs og growl på den udgivelse, så det er jo allertides. ,

Ja, med disse mange nye gaver til Afgrunden, så må man sige at der er lagt noget i graven til noget seriøs indetid… nu er jeg dog heller ikke typen, der farer rundt i hverdagen, så det er dejlig med nye film og dejlige toner, som kan forsøde den småtrivielle dagligdag… jeg har dog ikke et boltværk mod alskens fristelser, som f.eks. på det Sømandshjem, jeg engang hørte om i et fjernsynsprogram, fordi jeg fik da drukket nogle af de kolde her i weekenden – og jeg kan informere om at X-Mas-mærket fra Royal, både den blå og den hvide, også smager ganske godt i år – ligesom alle de andre år iøvrigt…

Efter denne store “haul”, så ville jeg gerne sige at nu var det slut, men jeg har faktisk endnu flere film på vej – deriblandt en stor forsendelse fra svenske Ginza.se – man kan sgu godt blive fristet af blu-ray- og dvd-titler til ti svenske kroner… det er forbavsende billigt… det kan jeg anbefale alle, og der er mange horrorfilm også – og jeg vil næsten sige at langt de fleste er altså dansk-venlige, så der er også danske undertekster på… det er jo lige præcis sådan som det skal være!

 

