På det seneste, har jeg forelsket mig i det fantastiske svenske band, Ghost, – eller Ghost B. C., som de hedder i Staterne – vel nok sagtens fordi navnet alligevel var taget…?

De spiller en fremragende form for 70’er inspireret okkult rock – altså ikke det mest heavy der findes, men det er bare så forbandet herligt, at Djævelen selv sikkert sidder og vipper med foden, når de fyrer endnu en af deres velkomponeret toner afsted. Jeg er meget begejstret, og jeg må sige at det er nok noget af det bedste musik som jeg har hørt i længere tid. Jeg ved godt at jeg måske var længere om at opdage dem, fordi de trods alt har spillet i Danmark flere gange, men jeg må sige at min kærlighed til dem ikke er mindre af den grund.

So far, har de udgivet to albums…og de holder begge et virkelig højt niveau. Altså, nu er jeg jo vant til at høre lidt af hvert fra den lidt hårdere genre, i det jeg, i bund og grund, kan høre det meste metal, men Ghost vil helt sikkert appellere til den brede befolkning. Det er virkelig velspillende band – og gennemført – tænk bare på forsangeren, der er sminket, så han ligner en pave for de mørke kræfter, og backingbandet, der alle er iført munkekutter… – imponerende!

Anyway – tjek dem endelig ud, hvis lejligheden byder sig – og endnu bedre – køb deres cd’er – i disse fysiske varer-forskrækket tider… hvis bare vi alle ville købe cd’er eller dvd’er igen, så ville det ikke være så surt – men det er den menneskelige og teknologiske udviklings skyld, I guess…

