Jeg sad og kiggede på en koncert på YouTube med det svenske heavy metal-band HammerFall – en koncert som jeg iøvrigt også har anskaffet mig på dvd, hvor de spiller på en meget speciel arena, kaldet Dalhalla…

Nej, som support for dem var der åbenbart et ungt svensk band, der gik under navnet: Crucified Barbara… – og da jeg altid er nysgerrig for nyt musik, så blev jeg selvfølgelig meget interesseret… derfor åbnede jeg nok engang for YouTubes mægtige kræfter, og jeg blev bestemt ikke skuffet…

Crucified Barbara er et svensk hard rock act fra Stockholm – og de spiller en forrygende gang rock and roll, anført af den velklingende Mia Coldheart med den fantastiske røst… sikke en bad ass-kvinde… og de andre er heller ikke helt dårlige… jeg er meget imponeret… selvfølgelig er det ikke verdens mest heavy band, men de er endda meget charmerende og man kan ikke undgå at sidde og vippe lidt med foden til de fantastiske riffs, der indgår i en vidunderlig harmoni af godt gammeldags rock and roll … jeg var solgt med det samme, og har helt klart besluttet mig for at investere i deres diskografi på cd, når det bliver den 1.

Bandet har indtil videre udsendt tre skiver, og dette nummer (“My Heart Is Black”) er vistnok fra deres første… men indtil videre er det også det bedste jeg har hørt… men sikke en potent tungeslasker man får, når man hører dette band – disse kvinder er lavet af stål og jeg får lyst til at købe en øl til dem og høre på deres livshistorie til langt ud på natten…. bravo! et heavyhjerte smelter….

Men hvis man er skepsis overfor fire kvinder, der spiller hard rock, så bliver disse tanker i den grad gjort til skamme… jeg er erklæret fan!

