Nuvel – Juleaften er overstået, og jeg tilbragte den i familiens skød med rigtig god mad og nogle festlige timer… jeg fik ikke set alt af Disneys juleshow, men det går nu nok – når man kan den i søvne, så er der sikkert et tegn på at man har set den alt for mange gange, men det var nu hyggeligt… Kirkegang blev der heller ikke noget af for mit vedkommende – jeg synes faktisk at det er en smule små-hyklerisk at gå i kirke kun Juleaften, og så være komplet ligeglad med “Guds hus” resten af året… men jeg ved ikke, idet jeg da også kan huske at man bare skulle i kirke Juleaften, ellers var det ikke rigtig jul?…

Men det blev da også til nogle gaver til undertegnet. Jeg fik kæmpet mig igennem et utal af strømper, deriblandt tre herlige Blærerøvs-sokker, hvilket jeg er rigtig glad for… livet er jo for kort til kedelige strømper, som Mads Christensen endda selv proklamerer. Men nu skulle det jo ikke være bløde pakker det hele, så der kom heldigvis også nogle som jeg havde håbet på – nemlig nogle i størrelsesorden af en dvd- eller blu ray-case. Således kom det til at se sådan ud:

jul2013

 

Af blu ray-udgivelser, så fik jeg slået kløerne i Arrow Videos fortræffelige udgivelse af Tobe Hoobers meget sort-humoristiske “The Texas Massacre 2”. En regulær sjov og underholdende film, der nærmer sig periferiden af det vamle og klamme, men jeg synes at den er morsom, især Jim Siedow har altid moret mig meget, både i den første film og så i 2’eren her. Arrow Videos udgivelse er limited til 10.000 eksemplarer world wide, så jeg er glad for at have fået fingerne i det meget fornemme sæt.

texaschainsaw2

Men som der kan ses på billedet, så var der også andre ting. Jeg fik således den netop udsendte blu ray-udgivelse med “The Wicker Man: Final Cut”. Det var en 3-disk udgave, inkl. soundtrack, som jeg er meget glad for at have fået fat i. Jeg kan faktisk godt lide den folkemusik som bliver spillet i filmen, og selve filmen er jo en milepæl i britisk filmhistorie… jeg er meget glad for den. Endvidere fik jeg også et par musik-dvder med henholdsvis Nightwish og Epica. Begge er symfoniske metal bands med kvindelig forsanger. Nightwish-dvden indeholder en storstilet koncert på verdens største metalfestival, Wacken Open Air, endda med bandets midlertidige forsanger, Floor Jansen, der dog nu er blevet permanent medlem i bandet. Epica er lidt mere heavy, rå og inkluderer en vokalist, Simone Simons, der kan synge med en smuk opera-stemme. Det bruges flittigt i bandet, og man må sige at gruppen fremstår meget helstøbt med nogle fremragende sang. Showet med Epica er et 10 års jubilæumshow.

jamesdean

 

Det blev også til dette meget fornemme James Dean-boksæt på blu ray, indeholdende “East Of Eden”, “Rebel Without A Cause” og “The Giant”. Jeg har set de to førstnævnte før, men mangler den sidste. Det skal dog blive spændende at se disse klassiske film i funklende high def. James Dean er jo et ikon i amerikansk filmhistorie, og jeg må sige at hans stil er ret cool, total 50’er rock and roll.

michaelmoore

 

Sluttelig fik jeg dette fine bokssæt med Michael Moore. Der er tale om hans tv-show, “The Awful Truth”, hvor alle de 24 episoder er med. Jeg kan virkelig godt lide Michael Moore og hans noget særprægede stil. Selvom kritikerne siger at man drukner i alt for mange statistikker, så synes jeg at hans film er både informerende og underholdende. Min favorit er dog “Bowling For Columbine”. Jeg husker ikke dette show så godt, men jeg glæder mig til et gensyn, idet det virker til at Michael Moore aldrig rigtig kan skuffe mig, lige meget hvor tørt emnet er.

Ja, det var så de filmiske vidundere, der lå under træet til undertegnet. Der er mange gode ting imellem, og jeg har da også fået set noget af det – til min store glæde. Det er herligt, når man får nogle nye ting hjem til det stakkels, udsultede filmbibliotek. Nu glæder jeg mig dog til mandag den 30. december, hvor der forhåbentlig klikker nogle mønter ind på den stakkels bankkonto. Det er i den grad tiltrængt!

