Ja, så blev det endnu engang tid til at Afgrundens mægtige gab måtte sluge endnu nogle nye udgivelser og tilføjelser til hjemmebiografiens afgrænset kartotek…nok engang havde undertegnet allieret sig med Amazons enorme udvalg af kvalitetsprodukter… og resultatet blev som følger:

amazonnyt

Fem blu-ray udgivelser og fem dvd-film ved en nøje eftertælling. Jeg har således set flere af filmene før, men det gælder kun nogle af dem på blu-ray. “Amores Perros” havde jeg kun på en vattet, amerikansk dvd, så den ville jeg gerne opgradere… det samme gælder iøvrigt “Cabin Fever”, som jeg faktisk ganske godt kan lide – til trods for at DRs hedegangene filmprogram, “Filmland”, gav den et stort rundt 0 ud af 6 pile, – det virker lidt respektløst – jo jo, filmen er da hverken original eller godt spillet, men den er lavet med meget kærlighed til gamle, luskede film fra 70’erne og 80’erne, og jeg synes faktisk at den er ganske underholdende. “Bad Lieutenant” havde jeg således kun på en gammel, brugt dansk dvd, og da jeg er meget glad for filmen, så synes jeg at den skulle indlemmes i samlingen på blu-ray-mediet, men okay, den var også ganske billig. Sluttelig kommer fantasyfilmen “Dragonheart”, som jeg har set mange gange i min ungdom. Et fantastisk soundtrack og en hæderlig historie undgår rammerne for denne fortælling, og nåh ja, det er jo Sean Connery, der lægger stemme til “Draco”… ikke dårlig… den sidste blu-ray film har jeg ikke set, men jeg har længere haft lyst, og nu var den endelig blevet tilpas billig. “Hansel & Gretel: Witch Hunters” skal dog nok helst ses på det 10 minutter længere og vistnok noget blodigere Extented Cut… og det kan kun lade sig gøre på blu-ray…(det samme gælder iøvrigt “World War Z”, som jeg har planer om at købe til den 1., når min konto ser lidt mere medgørelig ud)…

cabinhans

Nuvel, det var alle blu-ray-filmene – nu følger dvd-filmene…

Først kommer den vistnok lettere overnaturlige gyserthriller “Babycall” med Noomi Rapace i hovedrollen. Jeg kan mægtig godt lide den gode Noomi, selvfølgelig mest pga hendes rolle som Lisbeth Salander, men jeg synes også at hun virker til at være en både ambitiøs, dygtig og udfordrende skuespillerinde, der vil gå langt for at få rollen til at være god. Hun var jo også med i “Prometheus”, og flere engelske film venter, så jeg vil håbe at hun har trænet sit sprog og fjernet noget af sin accent, som skinnede så klart igennem i den førnævnte Ridley Scott-film. Dernæst den gamle japanske film og fortælling om “47 Ronin”. Der er vist en amerikansk produceret spillefilm med Keanu Reeves ude i biograferne nu – dog ikke i Danmark, så vidt jeg kan forstå… måske er den ikke lige sagen eller også ikke aktuel endnu… denne jeg har købt, skulle være noget mere tro imod historien… men sjovt nok vil jeg også gerne se Keanu Reeves-versionen? Jeg må være defekt…endvidere investerede jeg også i drama-ensemblet “Side Effects”, der længe havde set interessant ud. Af en eller anden grund kan jeg godt lide at dæmpe nerverne lidt med sådan et drama-værk i den kaliber. Sluttelig var der plads til to tvivlsomme horrortitler. “The Realm” og “Frankenstein’s Army”… jeg ved ikke alverden, men de var begge billige, og jeg kan sgu godt lide sådanne nogle fjollede horrorfilm. Man skal jo pleje sit gysergen.

Ja, det var januars nok sidste omgang fra Amazon. Jeg har en enkelt titel på vej, men den var både brugt og billig, så den gider jeg ikke omtale her. Jeg kan dog sige at jeg ser meget frem til næste måned, hvor der kommer nogle nye titler ud, og ikke mindst at man har nogle gysser på kontoen igen. Det har holdt hårdt længere, men min gamle far har jo fødselsdag i næste måned, så der går også nogle penge dertil…men forhåbentlig bliver der også råd til en enkelt lille dvd-film til Afgrunden. Det går jo ikke, hvis den ikke bliver fodret… så kommer de ti plager bare igen…!

