Ja, så gik januar måned endelig. Den gik godt nok langsomt, og der var ikke mange film på vej, ej heller penge på kontoen, som man kunne imponere kvindfolket med. Jeg har også været lidt små-ivrig, efter at pengene klikkede ind på kontoen, her den 31. januar, hvilket jo altid er en enorm glædelig begivenhed. Jeg har så allerede lagt nogle bestillinger på det verdensomspændende Internet. Jeg har planer om at vise nogle billeder af det indkøbte her på bloggen, når det kommer så vidt.

For tiden er det lidt begrænset med hvilke nye film, som jeg har set. Jeg har dog set “Carny”, som er en noget mørk film fra 1980 med altid seværdige Gary Busey, en noget ung Jodie Foster og så en kold skid som Robbie Robertson…desuden medvirker blandt andre Meg Foster og Tim Thomerson i mindre roller. Jeg synes at den var ret interessant. Tilsyneladende er det ikke en film, som der er i særlig høj kurs, idet jeg måtte købe den hjem på en Warner Archive-disk, hvilket er en brændt dvd-r, og dermed knap nok er en regulær dvd-udgivelse… filmen fejlede dog ingenting, og man får serveret en meget tung og mørk omgang af en film. Gary Busey er virkelig god i hans rolle som den noget energiske klovnefigur, der har et job i tivoliet som sådan en type, der sidder på et bræt, hvor betalende gæster, så skal ramme en målskive, der gør at Gary Busey ryger en tur i noget iskoldt vand. Jeg må indrømme at jeg meget godt kunne lide film. Jodie Foster er pæn at se på, men har ikke nogle store scener i filmen, andet end en noget mindeværdig en af slagsen, hvor hun bruger sit gode udseende og kvindelige list til at narre en lesbisk kvinde til at betale for nogle ture i den bod, hvori hun står. Det er dog stort set det eneste som der er værd at nævne om hendes rolle. Robbie Robertson er en iskold skiderik, der måske mener det godt, men alligevel er enorm egoistisk, og kun tænker på sin egen vinding. Well, jeg kan dog godt anbefale filmen pga Gary Buseys glimrende præstation.

Warner Archive-serien er ganske interessant, hvis man gerne vil se nogle kendte filmstjerner i nogle mindre kendte film. Jeg ejede en enkelt titel i serien i forvejen – nemlig den lidt fjollede, men meget nostalgiske for mit vedkommende – “The Boy Who Could Fly”. Der er tale om en amerikansk ungdomsfilm med en noget fordummende og ikke særlig farlig handling. Jeg optog den i sin tid på parabolen tilbage i 80’erne eller start-90’erne, og jeg har virkelig set den mange gange. Og selvom jeg nok ikke havde set den i 20 år, så kunne jeg alligevel huske det meste af handlingen, da jeg genså den igen. Det var vitterlig som at møde en gammel ven. Ganske fornøjelig er den ihvertfald. Filmen er iøvrigt instrueret af Nick Castle, der også har lavet den fantastiske “The Last Starfighter”, som er endnu en klassisk 80’er-film.

Men nu er det jo vinter i Danmark, og her i byen har vi også fået en del sne. Når jeg fra tid til anden kigger ud af vinduet, så ser det utrolig koldt ud udenfor, så jeg finder et tæppe, laver en kop kaffe – og kigger så efter min mandelighed, som jeg åbenbart har tabt under sofaen. Det er dog dejlig at sidde indenfor med en kop varm et eller andet, og stene nogle tvivlsomme film. Det nyder jeg meget. Jeg skal dog nok også sidde og se lidt Super Bowl her i weekenden. Jeg ser generelt ikke så mange American Football-kampe, men Super Bowl vil jeg gerne se, så det er jo et ekstra plus at den kommer på en kanal som jeg kan se. Anyway, som tidligere nævnt, så vender jeg tilbage med nogle updates på de film som jeg har bestilt… der er lidt af hvert på vej.

Indtil da… “You stay classy, San Diego…”

carny

