Jo, jeg har været lidt nede her på det seneste, og jeg har forsømt min blog lidt. Det beklager jeg meget – både over for den og så eventuelle læsere. Jeg har simpelthen følt mig lidt skidt tilpas, og uden at vi skal have det store maskineri i gang, så måtte jeg lige tage en puster… men nu er jeg tilbage med en ny update! – og der er faktisk kommet nogle nye film ind af døren siden sidst. Mit postbud har været flittig… og når man selv bidrager til at holde hjulene i gang, så er det jo alt sammen godt…

Anyway, jeg har således fået nogle titler:

amazon5-2-2014

Jeg modtog således den længeventet nye skive med det hollandske, symfoniske metalrockere i Within Temptation. Ganske god plade, som vinder lidt ved flere gennemlytninger, og denne nye cd er faktisk ret heavy i forhold til nogle af gruppens tidligere værker, så det er bestemt et plus…

Jeg fik søreme også bestilt nogle blu-rays. Double-feature sættet med de japanske galmandsværker, “Tetsuo – The Iron Man” og “Tetsuo II: Body Hammer”… jeg havde godt nok den første af filmene på en dvd, og jeg synes at den er glimrende, men da jeg aldrig havde set 2’eren, så besluttede jeg mig for at hoppe på dette sæt… very cool. Dernæst kommer “R.I.P.D.” – der skulle være meget inspireret af “Men In Black”-serien, men hey Jeff Bridges er altid cool – man går aldrig galt i byen med ‘The Dude’. Endvidere to steelbook-udgivelser på film som jeg allerede havde på dvd. “Ghostbusters” er jo en klassiker, der ikke er til at komme udenom, og “Lifeforce” er en rigtig sej og lidt spøjs vampyrfilm fra 80’erne. Ganske interessant og steelbook-udgivelsen ser fænomenal ud.

Der blev også plads til lidt dvd’er. To horrorthrillere i form af “After Life” og “Who Can Kill A Child” – det skal nok blive spændende at se nærmere på dem. “Frances Ha” har jeg dog allerede set – og den var………fantastisk! – en kæmpe oplevelse… jeg havde godt nok også store forventninger til den, men de blev også i den grad indfriet, fordi hold kæft hvor er den sjov. Filmet i bedårende sort/hvid og med Greta Gerwig i absolut topform – en sand lille Woody Allensk perle. Jeg kan på det varmeste anbefale den. Sluttelig kommer lige et lille komediedrama, “I Love Your Work” med flere prominente navne. Dejlig med nogle nye film til den altid sultne Afgrund.

– Men det var ikke alt! Behold!:

et

Dette fantastiske bokssæt fandt jeg relativt billigt hos en sælger i England, og hvor ser det dog cool ud. Filmen har jeg set, og da jeg frygtede at det var den nye udgave (den hedder vist nok 20 års jubilæumsudgave), der har nye computeranimerede scener og andet fjollerier, så blev jeg lykkelig over at se at det rent faktisk var originalversionen fra 80’erne. “E.T. – The Extra-Terrestrial” er en absolut yndling, og både skuespillet, historien, musikken og det hele går op i en højere enhed. Rumskibet er way cool (dog har jeg ikke pakket den ud endnu, da jeg lige skal have fundet en plads til den, men sejt ser den ud)…

Der er dog mere endnu!

mrbean

Jeg fik også denne ind af døren. Et komplet “Mr. Bean”-bokssæt med alt det gale, som denne tosse har udført igennem årene. Der er således både den originale tv-serie, den animerede serie og de to biograffilm. Og nåh ja, der er også en lille reproduktion af Teddy og nogle klistremærker… sjov bokssæt, der er pakket sammen som en kuffert. Jeg ved godt at “Mr. Bean”-figuren måske er en smule dateret, og man har set det hele så mange gange før, men jeg bliver alligevel altid så nostalgisk, så jeg synes godt at jeg kunne retfærdiggøre et køb.

newmovies

Afslutningsvis vil jeg lige vise de sidste, der er dukket op på min matrikel. Et par blu-rays… “The Prestige” i en fornem steelbook-udgave, som er en upgrade fra min dvd, og så selvfølgelig måtte jeg købe den…”Pacific Rim” – en fantastisk herlig film, der skylder meget til japansk pop-kultur, manga, anime og bare er så vidunderlig skruet sammen…masser af action og fornøjeligheder. Jeg fik den jo set i biffen, og det var en rigtig god oplevelse, så nu glæder jeg mig til at se den herhjemme. Og så har jeg faktisk prøvet at handle på Ebay. Grunden hertil var at jeg ikke kunne finde “Megashark Vs. Mechashark” på Amazon, men den var nemlig på Ebay – så jeg tog chancen, og minsandten om jeg ikke fra samme sælger fandt 3-disk tin udgivelsen af den forrygende, japanske actionsplatterfilm, “Machine Girl”… good stuff – en helt igennem herlig film. Jeg fik også et par andre amerikanske udgivelser på dvd. “Dutch” er en god, gammel John Hughes-film med Al Bundy (Ed O’Neil) i hovedrollen, og “Night Of The Creeps” skulle være en regulær horrorklassiker, som jeg mangler at få at se. Flere horrorfilm fra Amazon blev det også til…”Insidious: Chapter 2″, som jeg glæder mig til at se, sammen med Director’s Cut udgaven af Zack Snyders remake af “Dawn Of The Dead” og så John Carpenters sci-fi/horror-film, “Ghosts Of Mars”, som jeg ikke har de bedste minder om, men det er John Carpenter og den var billig. Sluttelig kommer også Todd Solondz’s nyeste film, “Dark Horse” – hvor jeg forventer endnu en meget sorthumoristisk film af samme skuffe som “Happiness” og lignende. Jeg kom iøvrigt lige til at se at “After Life” også er med på dette billede… det er en fejl – jeg har altså ikke bestilt den to gange…

Nuvel – det var vist det… ja, jeg har altså fået lidt nyt ind af døren, men min bankkonti har det heller ikke for godt, og dens ynkværdige rester skriger til mig om at fodre den med nogle nye mønter. Det kommer ikke til at ske før om 12 dage!, men så skal der også fiskes!

 

