Jeg er lige hurtig tilbage med et indkøb, som jeg synes at der kunne retfærdiggøre et indlæg. Jeg havde længe søgt efter noget spændende at putte på mine reoler eller i vinduerne. Jeg har fået købt lidt hjem – blandt andet Regan fra “The Exorcist”, som jeg investerede i for nogle måner siden. Men nu har jeg således fået købt et nyt stykke actionfigur…:

ed209-1

 

Der er såmænd tale om vor gamle ven fra “RoboCop” – den store robot, ED-209, der ikke altid virker optimal, men har masser af firepower og en nærmest dyrisk tilgang til tingene. Dog skal man ikke lade den gå ned af nogle trapper, fordi det magter den simpelthen ikke. Og hvis man skal vise den frem, så skal den helst høre pistolen ramme gulvet – ellers er det virkelig noget skidt… og så har man kun 20 sekunder!

Denne udgave er ikke den dyre version, som koster 3000+ kroner, men derimod en billigere version. Man er jo bare en fattig førtidspensionist, når det kommer til stykket. Altså nu er der måske nogle, der ryster på hovedet over sådan et indkøb som jeg her har foretaget mig, men jeg betragter mig selv som en stor filmfan, og jeg elsker film, plakater, filmmusik og merchandise… det er åbenbart sådan at det skal være, og jeg bruger mange penge på det – muligvis for mange…. men jeg har kun mig selv – idet jeg jo er lykkelig single sådan som tingene ser ud nu, og en kæreste ville sikkert heller ikke kunne forstå mit galskab nogle gange – så det er måske meget godt at jeg bor alene lige for tiden. Ellers ville ED-209 jo nok ikke finde vej til min matrikel… ?

ed209-2

 

Figuren ligner virkelig godt, men hold kæft, hvor var den anstrengende at få pakket ud! – ja ja, jeg ved godt at tingene falder i værdi, når de bliver pakket ud, men jeg vil gerne udstille dem i min lejlighed, og jeg føler at jeg simpelthen må mærke på dem og blive glad over at de pynter i min stue eller mellemgang. Det er måske en noget barnlig og smådum ting, men jeg er også barnlig og smådum, så mon ikke der kan argumenteres for det. Jeg har iøvrigt ikke set den nye “RoboCop”-film  – men det skulle ikke undre at jeg får den at se, når den rammer hjemmebiografmarkedet. Jeg har ikke de største forhåbninger eller forventninger til den, men jeg bliver nødt til at se om det virkelig er så skidt som jeg har de bange anelser om. Jeg betragter den originale film som en af mine personlige filmfavoritter, og jeg kan tydelig huske første gang at jeg så den hos min onkel, der havde lånt den hos den lokale Vesterbros Kiosk i Nykøbing Mors. Jeg var vel 10-11 år, og jeg synes stadigvæk at scenen med ham der får det syre ud over sig, der gør at huden hænger og slasker rundt, er modbydelig….!

ed209-3

 

And Behold! – min nyerhvervede ED-209 er nu sat på reolen i min mellemgang – lige ved siden af Johnny Depp og den komplette “21 Jump Street”-serie… fantastisk! – jeg er meget glad for dette indkøb, og ED-209 ser herlig ud. Jeg ved endnu ikke hvad mit nye actionfigur-indkøb bliver, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at få nogle af robotterne fra “Pacific Rim” – de ser virkelig seje ud, og der er meget i retning af japansk mecha-anime over det, hvilket jeg elsker! – men nu må jeg lige se om finanserne også er til det. Jeg er ved at få noget op på de bare vægge i lejligheden også… efter 3½ år med kun hvide vægge og intet derpå, så blev jeg efterhånden træt af det – så nu er det ved at blive forvandlet til et rigtig filmelsker-hjem… herligt! 

