Jo, jeg har jo brugt nogle mønter på at dekorere lejligheden, så det ikke så så fandens anonymt ud længere. Jeg blev simpelthen træt af at se på de hvide, bare vægge, som jeg havde boet i i over 3½ år efterhånden. Så nu skulle der ske noget. Jeg har tidligere postet både fra min stue og min gang, men nu var det på tide at soveværelset også blev inkluderet i den statistik. Så jeg handlede nogle plakater hos Allposters.dk, og fandt en enkelt gammel plakat frem og sådan!… :

posters

På den ene væg, der er delvist skjult, når døren står åben, så besluttede jeg mig for at pynte væggen med et par italienske plakater til et par italienske film. Først og fremmest Sergio Leones “Once Upon A Time In The West” eller “Vestens Hårde Halse”, som den hedder på dansk. Fremragende film, og jeg er også ret godt tilfreds med plakaten, der er virkelig stemningsfuld. Nu skal man passe på at med udnævne sine yndlingsfilm, men jeg er ret sikker på at den førnævnte Sergio Leone-film er helt i toppen, når det kommer til favorit-westerns fra min side. Den er virkelig fremragende.

Den anden plakat som der er kommet op, er ikke mindre end Dario Argentos “Suspiria”. En storartet film, og helt sikkert også en personlig horror-favorit. Jeg så første gang filmen for cirka 10 år siden på et hollandsk videobånd, og sidenhen har jeg opgraderet til dvd i form af den limiterede udgave fra Anchor Bay, der også inkluderer soundtracket, der er fantastisk. Et virkelig unikt stykke cinematisk rædsel, som jeg altid er glad for at gense. Forhåbentlig sker der ikke noget med det frygtede remake, men man ved jo aldrig med Hollywood. Begge plakater er iøvrigt italienske.

poster1

På den anden side i soveværelset, finder vi “The Goonies”. Også en personlig favorit, og helt klart en af de bedste ungdomsfilm, der er lavet. Jeg har set filmen mange gange, og den morer mig altid, når jeg kaster mig over et gensyn. Helt klart fyldt med gode oplevelser – og det er pga den at jeg opsøgte en Baby Ruth-chokoladebar, som jeg altid har haft lyst til at smage… det var også en god oplevelse. Filmen er en moderne klassiker, og selvom Richard Donner for nyligt snakkede om at genforene holdet til at lave en 2’er, så tvivler jeg lidt på det projekt. Nogle gange skal man bare lade originalen stå for det som den er. Plakatens artwork på denne er dog rigtig cool og stemningsfuld, og den giver bestemt en lyst til at se filmen…

poster2

Den sidste plakat, der kom op i denne ombæring, var en ældre en, som jeg havde i mine gemmer. Der er tale om Robert Rodriquez’s indlæg i Grindhouse-filmene, “Planet Terror”. Måske ikke verdens bedste film, men plakaten er virkelig sej, og giver i det mindste en håb om en fremragende og voldsom film. Når alt kommer til alt, så foretrækker jeg nok Quentin Tarantinos Grindhouse-film, men jeg faldt alligevel for denne plakat. Rose McGowan ser da ihvertfald foxy ud, også selvom hun kun har et ben… Jeg kan ikke udelukke at jeg måske skifter denne ud på et tidspunkt, hvis jeg får en anden plakat, der er bedre, men indtil videre, så er den ihvertfald oppe..

Ja, det var lige et blik i mine ydmyge gemakker – (læs: soveværelse), hvor der absolut aldrig sker noget magisk, end jeg sover en hidsig søvn med mange drømme og rungende snorken. Ja, jeg må jo nok erkende at jeg også snorker, selvom det er lidt fy-fy… men jeg tror faktisk at der er mange der praktiserer denne form for snorken… jo flere vi er, jo stærkere er vi sammen??  Well – jeg er ikke helt færdig med at udsmykke min lejlighed – jeg mangler nok ca 20-25 procent, men det skal der blive rådet bod på snart, og så kommer der sikkert endnu et lille indlæg med fremvisning af min forståelse for kunst. Det kan måske godt være lidt barnlig at fylde sit hjem med biografplakater, men jeg er glad for dem, og det viser noget om min filminteresse, så hvorfor ikke? – det kunne vel være værre, når alt kommer til stykket? – jeg forstår mig ihvertfald ikke på abstrakt kunst… så det er et no go…