Vores kalender viser nu endelig den 1. maj, og det betyder at når man er på en overførelsesindkomst, så er der klikket mønter ind på kontoen. Well, det skete faktisk allerede i går, og det var meget tiltrængt… de mange tyrkiske bade betaler jo ikke sig selv…og hvem elsker ikke at blive smurt ind i sæbe af en stor, udenlandsk og behåret mand…? – Nuvel – jeg fik bestilt nogle film i går og regner med at de snart er undervejs, så jeg vil nok komme med nogle opdateringer i den nærmeste fremtid. Jeg gik faktisk lidt amok, og bestilte alt for meget… jeg hader nogengange mig selv. Problemet er at når man er samler og filmelsker, så kan man let blive grebet af en sær købelyst, når man ved at man har nogle penge på kontoen og der er nye dvd’er og blu-ray film at hjemkøbe… ak ja, man kan blive ganske fortvivlet.

Denne morgen er tilegnet en gammel favorit. Bevæbnet med en kop kaffe og dvd-udgaven af “War Games”, så er jeg klar til at møde formiddagen. Jeg føler næsten at jeg kan fornemme den gode, gamle socialdemokratiske ånd og kampen for retfærdighed på denne Arbejdernes Kampdag. Desværre har realiteterne det med at bide os i bagenden, fordi den socialdemokratiske tankegang har godt nok fået et knæk, og en af grundene til at jeg først og fremmest stemte socialdemokratisk, var at jeg var fan af den medmenneskelige tankegang om et sikkerhedsnet og et velfærdssamfund, hvor ingen bliver ladt i stikken. Det er total gået fløjten, og nu bliver man jo i tvivl om hvorvidt det hele er drevet af et borgerlig samfundssyn? – Det er en frygtelig tanke.

Men filmen, “War Games” er som sagt en gammel favorit. Jeg så den første gang for mange år siden, og var straks fascineret af computersystemet i filmen. Der er mange sjove indfald og en form for primitiv Internet at finde i filmen. Matthew Broderick og Ally Sheedy spiller de mest iøjefaldende roller, og John Badham sidder i instruktørstolen. Jeg synes egentlig at John Badham er en rimelig kompetent instruktør med titler som “Saturday Night Fever”, “Blue Thunder” og “Short Circuit” på listen over film. Den skønne Ally Sheedy spillede iøvrigt også med i filmen “Short Circuit” om den elskelige robot, ‘Number Five’, der en dag bliver ramt af lynet og bliver levende!? – gad vide om USAs militær ikke har en ulykkesforsikring? … Men en strålende film, som jeg har set mange gange i min barndom, min ungdom og mit voksenliv. 2’eren er faktisk også ganske god underholdning, hvor den levende robot, nu kaldet, ‘Johnny Five’, nu er at finde i storbyen, New York. ..

Nå, det var bare et lille indlæg om formiddagen i Afgrunden. Nu venter computerkrigen i “War Games”!

warkaffe

 

