Ja, jeg må indrømme, at jeg gerne sidder og glor YouTube-videoer, hvor andre samlere viser deres samling frem, eller går på jagt efter nye titler – typisk foregår det ovre i good old USA, og der er masser at se på, når de vandrer rundt i de megastore butikker som BestBuy, Walmart og lignende… det kan vel sammenlignes lidt med Bilka herhjemme, men det ser unægtelig noget mere imponerende ud derovre…

En som jeg følger, er denne gut, kaldet ‘CinemaSickness’, og det må siges at være en passende titel for ham, fordi han er da i den grad bidt af en gal samler. Alt skal være filmrelateret, og som man kan se i videoen af hans tour af samlingen, så er den også både ganske omfattende og imponerende. Selvom mange måske vil kalde det sygelig, så synes jeg at han har ganske godt styr på det, fordi samlingen ser virkelig fin ud, og den er opstillet flot, med kræs for detaljer, så sygelig er nok ikke det rette ord. Når man ser programmerne om de ekstreme samlere, så er det jo noget helt andet, fordi de bor i både møg og skidt, hvilket man ikke kan beskylde denne herre for.

Sjovt nok kan jeg ikke se at han har noget Video 2000-relateret. Det var den første video, som vi havde i mit barndomshjem. Jeg kender ikke detaljerne bag, men det var vistnok et system, udviklet af B&O og Phillips, hvor man sågar kunne vende båndene om, ligesom et kassettebånd. Meget handy, men også meget dyr i drift. Jeg kan huske engang, hvor vi skulle købe et nyt bånd der, og bare et enkelt bånd kostede omkring 200 kroner, og det var faktisk mange penge, der tilbage i start-90’erne. Maskinen i sig selv var også monsterdyr, men jeg tror at min noble fader faldt for en god salgstale.

Nu hvor jeg sidder og ser videoen fra ‘CinemaSickness’, så kan jeg hurtig konstatere, at jeg har langt vej endnu. Hans samling er godt nok omfattende, men som man kan se på hans ‘hunts’, så køber han virkelig også næsten alt – noget som vi almindelige dødelige, ikke ville røre. Mange tegnefilm og Disney-titler iblandt, hvilket han åbenbart er helt besat af. Sjovt nok – jeg ejer ikke en eneste Disney-tegnefilm. Men det er sjovt at se videoen, fordi i en tid, hvor de fysiske medier er på retur, så må man sige at der stadigvæk findes samlere derude og mange tak for det!

