Jamen, så sidder man nok engang oppe midt om natten og kigger fortvivlet på en oplyst skærm. Jeg gik godt nok i seng tidligere, men efter et par timers søvn, så besluttede jeg mig for at forlade min bekvemmelige seng, og sætte mig ind i stuen for at se en enkelt film. Det blev så til “From Dusk Till Dawn”, som jeg jo har set utallige gange før, men den er stadigvæk massiv underholdende, og jeg manglede at indvie min blu-ray boks med filmen. Altid rart med et gensyn. Så var det jo at jeg tænkte at jeg hellere måtte komme med lidt nyt fra min side her på bloggen, hvor jeg har været lidt tavs – som graven. Men jeg har været noget døsig de seneste par dage, og efter min fødselsdag her den 18. maj, så har jeg ikke lavet meget og ikke engang set så mange film.  Det skal der forhåbentlig gøres noget ved!:

Well, jeg bestilte for et stykke tid siden noget merchandise hos MegaMerchandise.dk, og de ankom den anden dag, så det synes jeg lige at jeg ville dele:

merchandise

Der var således et par figurer med fra nogle af de film som vi allesammen elsker. ‘Classic Predator’-figuren er dog tilsyneladende fra 3’eren med titlen “Predators”, der egentlig mere mindede om et remake. Herlig ser den dog ud, komplet med bagpack, udstyret med laservåben. Den anden er en special-udgave af Ash fra “Evil Dead 2”. Denne udgave blev vistnok solgt i forbindelse med en stor tegneseriemesse i USA, men den ser ret festlig ud. Min favorit af “Evil Dead”-filmene er dog stadigvæk den første, da jeg synes at 2’eren og 3’eren er en anelse for humoristiske. Nuvel, humor må man godt finde i horrorfilm, men jeg synes bare at stemningen og indholdet var bedst i den første. Iøvrigt er der dog ikke ret meget humor i remaket…

Og foruden de to figurer, så fik jeg også en ny kasket med navnet ‘Venkman’, hvilket nok skal fange den ihærdige filmfan. Der er nemlig tale om en karakter fra 80’er horrorkomedie-klassikeren, “Ghostbusters”. En helt igennem herlig film. Der er jo længe været pønset på en 3’er, men nu hvor Harold Ramis netop er gået bort og Bill Murray ikke er så interesseret i projektet, så tvivler jeg at det bliver til noget. Men det kan egentlig også være godt nok – nogle gange skal man bare lade fortiden hvile lidt, også selvom man stadigvæk er en ambitiøs skuespiller.

Det var mine ting fra MegaMerchandise, men jeg havde også nogle film undervejs, og da de kom i løbet af denne uge, så ville jeg også lige dele dem her:

detnyt1 detnyt2 detnyt3

Jeg fik således et par blu-ray-film ind af døren. Henholdsvis “Barbarella – Queen Of The Galaxy” med dejlige Jane Fonda, hvilket jo er en særdeles aparte science fiction film med flere spøjse indfald. Jeg havde godt nok filmen på dvd, men jeg fandt denne billig, så jeg kan måske afskippe dvd’en til en anden interesseret. Dernæst var der også Arrow Videos udgave af “The Wild Geese”, der jo har en imponerende rollebesætning, og som jeg engang så en sent nattetime, hvor jeg ej heller kunne finde roen. Ganske udmærket film, så vidt jeg erindrer, og eftersom at det er en Arrow Video, så ville jeg gerne have den i min samling. Desuden var den faktisk ret billig.

På dvd-siden kom der en enkelt amerikansk dvd ind af døren. Der er tale om dræber-kanin-filmen, “Night Of The Lepus”. Så hvis man troede at det kun var Monty Python-holdet, der havde et opgør med morderiske kaniner, ja så kan man godt tro e anden gang. Jeg har aldrig set denne film, men jeg så en vanvittig morsom trailer på YouTube for den, og det fik mig faktisk til at købe filmen. Nu ved jeg ikke om den holder vand, idet jeg ikke har set den endnu, men den skal formentlig nok more mig.

Sluttelig kom der også en enkelt soundtrack-cd. En special udgave af “Breakfast At Tiffany’s”. Indrømmet, det er måske lidt piget, men jeg kan faktisk rigtig godt lide musikken i den film. Og mit hjerte smelter, når jeg hører Audrey Hepburn synge ‘Moon River’ … det er altid en sikker vinder i min bog, og jeg må jo nok erkende at jeg er en skabsromantikker.

Ellers kan jeg meddele at jeg har enkelte film på vej i posten, men idet jeg har erfaret at der forhåbentlig klikker nogle mønter ind på kontoen allerede den 28. maj igen, så kan der måske være endnu flere på vej. Jeg har ihvertfald luret på både nogle film, musik, bøger og merchandise, som sikkert kan forsøde min triste tilværelse. Blandt andet skal jeg have fingerne i den nye Arch Enemy-skive, der udkommer her i begyndelsen af juni, og så er der på filmsiden “The Wolf Of Wall Street”, som sikkert også er et kig værd… jeg mener – det er jo en Martin Scorsese-film…? Tjah, jeg skal nok finde på noget.

