Ja, så gik der en uge, hvor jeg tilbragte meget af tiden i min fars baghave, der dog var mindst lige så varm som Afgrunden her, hvor jeg nu sidder og koger som en gal. Jeg overlevede dog, og heldigvis for det. Min indtagelse af diverse suspekte substanser var også nogenlunde begrænset, men vi fik da has på en flaske Absinth og ca fem rammer dåseøl. Ikke så imponerende som tidligere tider, men man skal også huske på at vi er blevet nogle gamle hunde, der faktisk har været til den tilbagevendende ‘sommerfest’ i haven de sidste 15 år. Nu hvor man er midt i 30’erne, så er det jo næsten halvdelen af sit liv… forbløffende! Det har dog været sjov og vi har også diskuteret film, blandt andet klassikeren “Udflugt Med Døden”, hvor vi sludrede om stakkels Ned Beattys rolle i det værk… uha, det glemmer man ikke så let.

Tilbage i Afgrunden er der nu ved at være gået et par dage, og jeg fik set et par film i går aftes, men ellers synes jeg at det har været så ualmindeligt varmt, at jeg ikke har kunnet koncentrere mig om at se film, med mindre at temperaturen falder lidt. Men jeg fik set den nye Scarlett Johansson-film, “Under The Skin”, som var en meget, meget atypisk Scarlett Johansson-film, og milevidt fra actionbrag som “The Avengers” og “Captain America: The Winter Soldier”… det var i høj grad en meget artsy film, og man forstår godt at den ikke er blevet promoveret så meget, fordi den er godt nok meget smal, og tempoet var så langsomt, at man blev lidt utålmodig til tider. Jeg er nok klar over at indie-film ofte er meget langsomme og stille i deres udtryk, men i dette tilfælde var det dog ikke en fordel. Den første halve time var faktisk bare Scarlett, der kørte rundt i en kassevogn. Sidenhen skete der heller ikke meget, men jeg vil dog sige at fotograferingen i filmen er ret speciel, og mod slutningen bliver det faktisk ganske poetisk, og netop slutningen er ganske flot, men også noget nedslående. Filmen fortæller dog ikke meget, og der er mange spørgsmål som man aldrig får svar på, og selvom det nogle gange kan være ganske interessant, så virker det lettere irriterende i dette tilfælde. Ellers er filmen jo et værk af sådan en karakter, at Scarlett Johansson er ganske afklædt i filmen. Det er naturligvis noget som man er lidt nysgerrig omkring, og hun er bestemt heller ikke grim, den kære Scarlett, men det vidste vi jo godt, men hvis man vil have det hele med, så bør man se filmen, selvom det er ganske kort at hun fremviser sig selv i Eva-kostume. Bliver man interesseret i filmen, så forvent ikke noget højt oktant eventyr, men derimod en meget, meget lille og lettere sær film. Nogle gange kan man godt tænke over hvorfor en kæmpe Hollywood-stjerne vil medvirke i sådan en lille skotsk film, men det er nok for at personen bliver udfordret som skuespiller – jeg kan ikke forestille mig at det var løn-checken.

Efter “Under The Skin”, fik jeg lige et gensyn med Stanley Kubricks Vietnamkrigsfilm, “Full Metal Jacket”, som jo har en fantastisk første del på træningsbasen forud for Vietnam. Niveauet falder lidt sidenhen, men filmen er kold og kynisk – ligesom krig i sin pureste form. En utrolig film med nogle glimrende skuespilspræstationer. Denne var den første af de Stanley Kubrick-steelbooks som jeg har købt og set, de andre er “The Shining” og “A Clockwork Orange”, som er lidt bedre film end “Full Metal Jacket”, men alle tre er jo virkelig værd at se, og meget tankevækkende for alle.

Men som sagt, så sidder jeg nu og hører noget musik i stedet for at se film (men det har jeg dog planer om at gøre senere), og lige for tiden kan jeg rigtig godt lide Hard Rock, og det giver mig lyst til at poste følgende nummer med Hardline. Sangeren Johnny Gioli er virkelig dygtig, og nummeret er fantastisk. Efter en uge med gammelt Melodi Grand Prix, Sømandsviser, Ølviser og tarvelig numre, så er jeg nu i mit rette element igen. Det er godt at man kan slappe af med nogle gode toner på sådan en varm dag som i dag, hvor det lyder til at Tordenguden snart kommer forbi. Herligt, hvis det er i følgeskab med noget regnvejr. Det trænger jeg og hele Danmark vist til!

