Ak og ve – solen viger bort, og regnen trommer imod ruden. Nu er sommeren ved at være forbi, og efteråret banker på med kraftfulde, insisterende bank. Det er nu fint nok med mig, fordi jeg kan rigtig godt lide regnvejr og efterår. Selvfølgelig er sommeren også dejlig, især når man sidder udenfor og sludrer med ligesindede. Denne sommer har dog været rigtig varm, så jeg hilser i den grad køligere tider velkommen. Som jeg tidligere har skrevet, så elsker jeg at sidde indenfor og sumpe til film med en dejlig kop kaffe. Dernæst kommer mine tvivlsomme indlæg på bloggen. Ellers lider jeg stadigvæk af træthed, og sådan har det desværre været i en god rum tid nu… der er dage, hvor jeg simpelthen er så sløv, og så prøver jeg på at være aktiv, men så bliver jeg endnu mere sløv. Jeg aner ikke  hvad denne dvaskhed er for noget, men det begynder at blive irriterende.

Angående film, så har jeg mest af alt set en masse fjollerier. Den gode Henrik fra “Båndsalaten” var så flink at anbefale en John Candy-film, som jeg aldrig havde set. Titlen var “Summer Rental” og var ganske morsom, det må jeg erkende. Især hvis man kan huske den coole Richard Crenna fra “Rambo”-filmene, så medvirker han også i John Candy-værket, og han er virkelig god og sjov. Filmen er måske ikke nær så helstøbt som John Hughes-filmene, “Uncle Buck” og “Planes, Trains And Automobiles”, men den er stadigvæk ganske god, og selvom der er tilløb til lidt sjofelheder, så bliver den aldrig alt for grov, så hele familien kan godt se med. Bare en god humoristisk film fra 80’erne.

Jeg læste iøvrigt at Post Danmark ligger helt i bunden, når det kommer til kundetilfredshed, hvilket jo er alarmerende nok i sig selv – måske skulle de oppe sig lidt på servicedelen, samtidigt med at de faktisk sænkede priserne lidt, fordi det er da i den grad blevet dyrt. Også når man nu skal modtage pakker, så er det min erfaring, at det er blevet dyrene. Amazon er blevet en del dyrene, nu også fordi at man skal betale for fragten, ligemeget hvor meget man bestiller… og det ærgrer mig stadigvæk til hudløshed. Jeg ved ikke hvad det skal ende med, men noget skal der ske. Jeg har lidt film på vej fra både Zavvi.com og Cdon.com, så det skal nok blive godt… og nu er der jo kommet lidt mønter ind på kontoen, så det hjælper alt sammen.

Nå, dette her er et forsøg på at skrive et kortere indlæg end sædvanelig, idet jeg ikke har så meget at fortælle lige for tiden, men jeg synes lige at jeg vil slutte af med en sang, nu hvor sommeren er ved at være slut. Derfor dette fine lille nummer med The Cure:

