Åh ja, så kunne man endelig få samlet tankerne og sat sig foran ‘Gamle Trofast’ for at nedfælde et par ord på sin stakkels sultne blog. Jeg har en periode været ramt af alt for dovne tilstande, og jeg har følt at jeg bare kunne sove og sove og sove… kald det ungdomssløvsind eller det der er værre…jeg føler mig ihvertfald ikke altid alt for oplagt, men nu skulle det være og eftersom at dette bliver første indlæg i september måned, så kan man sige at det ihvertfald er på tide. Men Afgrunden eksisterer skam endnu, og her er hverken sol eller varme, men kun et stort gab, der kun kan tilfredsstilles på en enkelt måde – nemlig med en masse filmtitler, som man kan mæske i sig, og hvem elsker ikke det…?

Jeg vil gerne lige indlede med at jeg rent faktisk har set den nye “Amazing Spider-man 2”, og selvom jeg ikke var særlig glad for den første i serien, så må jeg sige at 2’eren her, var lysår bedre. Historien udvikler sig på en særdeles gunstig måde, og man får endda noget med Peter Parker’s forældre at se, og selvom skurke-valget måske kunne have været anerledes, så er Jamie Foxx faktisk ganske ok som ‘Electro’, der jo er den største skurk i 2’eren, selvom vi også får et kig på et par andre, nemlig en mere dæmonisk udgave af ‘Green Goblin’ – der jo kan blive til ‘Hobgoblin’ og sågar også ‘Rhino’, der dog er med ganske, ganske lidt. Nej, som sagt, så synes jeg faktisk at historien er bedre fortalt i denne efterfølger, og selvom jeg da har læst nogle blade med ‘Edderkoppen’, så kender jeg ikke hans historik så klar i den nye serie, fremfor den gamle udgave af Sam Raimi, der jo var lidt mere den nok gængse opfattelse af ‘Spidey’ og hans eventyr. Jeg har dog stadigvæk et problem med Andrew Garfield, som jeg ikke synes, passer i rollen, og han er nok også lidt for cool, hvorimod Tobey Maguire faktisk jo gjorde det ret godt. Jeg er spændt på en 3’er, fordi der kunne man godt tænke sig at der blev åbnet op for en vaskeægte skurkebande i form af “The Sinister Six”. Det ville være enormt cool at se hvad de kunne gøre med sådan en historie.

Jo, og så lige her lørdag aften, så besluttede jeg mig for at gense en gammel kending. Efter AaBs fine, men også noget taktiske sejr over FC København, så ville jeg belønne mig selv med et kig af en film, som jeg altid har moret mig meget over. Der er tale om den sjove “Bachelor Party”, eller på dansk: “Polterabend For Viderekommende”. En utrolig morsom film, som jeg har set et utal af gange, men eftersom at det var et stykke tid siden sidst, så ville jeg lige se hvorledes Tom Hank, Adrian Zmed, Michael Dudikoff og andre, morer sig med sådan et ‘Ungkarlegilde’. Humoren er ganske vist lidt grov og der er mange jokes omkring noget mellem benene, men det er skildret ganske fornøjeligt. F.eks. med den lille klejne mand, der opdager at hans nyfundne store kærlighed er en mand, der forresten også reparerer BMW’ere, så udsender han et rædselskrig, river sin t-shirt itu og skynder sig i brusebad. En anden, ungdomsvennen, Brad, både elsker og hader sin kone, men får undervejs det så skidt, at han er ved at tage sit eget liv, ved at skære sig i pulsåren med en elektrisk barbermaskine – ikke videre succesfuldt…der er mange spøjse indfald som disse, og filmen er stadigvæk rigtig morsom den dag i dag, selvom Tom Hanks ikke ligner sit gamle 80’er-jeg længere. Der kom faktisk en efterfølger for nogle år siden, men den er så tåkrummende dårlig, at man ikke kan sammenligne dem. Og en filminstruktør som Kevin Smith valgte således at referere til en meget markant scene i filmen, hvor der er en kvinde, der skal have samkvem med et æsel, hvilket han brugte i sin egen film, “Clerks II”, der ikke er noget særlig heldig film, selvom jeg elsker Kevin Smiths tidligere værker. “Bachelor Party” er dog stadigvæk et kig værd, hvis man kan lide ikke særlig stuerent humor fra 80’erne, en mere voksen udgave af uartige film som “Porky’s”, der jo var for teenagefolket, hvad denne er for et ældre publikum. Og så vil jeg slutte med at referere til en scene i filmen, hvor man i den grad kan være vidne til ‘Bar røv i måneskin’…

Ja, det var så lidt nyt fra Afgrunden. Forhåbentlig vender jeg snart tilbage med lidt nyt, også gerne med nogle ny indkøb, men indtil videre, så har det været en lidt sløv måned. Jeg har dog lidt på vej med Posten, som forhåbentlig snart kan indfinde sig, fordi ellers bliver jeg nødt til at gribe den gamle med drejeskiven og indtelefonere en klage…. erhm…. jeg mener selvfølgelig, at jeg sender en fax……. MAIL!

Denne meget grove sex-farce "Polterabend For Viderekommende" er en film som jeg har stiftet bekendtskab med mange gange. Selvom den har mange år på bagen, så er den stadigvæk frisk og morsom om var den lavet i går - og slutningen med 3D-filmen er virkelig herlig, hvor det leder tankerne hen på hvor overvurderet sådanne film er, og hvor nemme publikum er at narre...

Denne meget grove sex-farce “Polterabend For Viderekommende” er en film som jeg har stiftet bekendtskab med mange gange. Selvom den har mange år på bagen, så er den stadigvæk frisk og morsom om var den lavet i går – og slutningen med 3D-filmen er virkelig herlig, hvor det leder tankerne hen på hvor overvurderet sådanne film er, og hvor nemme publikum er at narre…

 

