Jovist!… jeg er skam i live, men jeg har været optaget af nogle livsvigtige ting, her på det sidste – hovedesagelig med at passe min nattesøvn, hvor jeg nok har fået sovet rigeligt på det seneste, men jeg har også været ramt af nogle massive angreb af søvnanfald, men de seneste par dage, har jeg følt mig ganske frisk – jeg går dog tidligere i seng end før lige for tiden, men so be it… Afgrunden ligner heldigvis sig selv og når den får en ordentlig portion offergaver, så er den glad…

Jeg modtog således i dag følgende:

pakke1

Der er tre pakker i alt. Først og fremmest en lille kuvert fra en Amazonsælger, og ellers en lidt større pakke fra Zavvi, før endelig at fuldende det med en gigantisk pakke fra FONA. Det ser jo ganske herligt ud, og mine klamme, ulækre fingre var ivrige efter at pakke dem op – det er jo en sand fornøjelse med sådanne nyindkøb. Jeg kan så afsløre at pakkerne indeholdte følgende:

pakke2

Fra Zavvi ses den fine Pop! Vinyl-figur, der forestiller Dr. Egon Spengler fra kultklassikerne “Ghostbusters” og “Ghostbusters II”. Hans rolle blev jo spillet af den talentfulde og utrolig morsomme Harold Ramis, der desværre ikke er iblandt os længere – han har dog lavet mange gode film, og de førnævnte spøgelsesjægerfilm er nogle af dem. Jeg er også meget begejstret for “Stripes”, hvor han dannede et perfekt makkerpar med Bill Murray.  Ellers er der en enkelt film fra Amazonsælgeren, “The Sleeper”, der godt kunne ligne en ganske herlig horrorfilm – coveret er ihvertfald…to die for… Resten af filmene, stammer fra FONAs webshop, hvor der er mange utrolige tilbud på film for tiden, især på titler fra det mægtige danske selskab, Another World Entertainment, og dem har jeg også købt adskillige af denne gang. Det er pragtfuldt så mange interessante værker, der kan erhverves for billige penge…. I love it! Særligt glæder jeg mig til at gense “Do You Like Hitchcock” af Dario Argento, “Ulvetid” og “Moby Dick”, den gamle klassiker med Orson Welles og Gregory Peck.

Ellers kan jeg meddele at jeg er gået i gang med den famøse Horror-udfordring for oktober måned. Det er en konkurrence, der kører på nettet, hvor man skal se 31 horrorfilm i hele oktober måned. Der er nogle simple regler, der skal være i betragtning for når man vælger filmene:

1) Der skal være 31 film.

2) 16 af filmene skal man ikke have set før.

3) 5 forskellige årtier skal være repræsenteret.

4) 4 forskellige lande skal være repræsenteret.

5) Der skal være enten 5 film fra samme instruktør eller tre forskellige fra to instruktører.

Det var umiddelbart ikke så nemt at finde nogle, men det lykkedes til sidst. Den instruktør som jeg har valgt med fem film var selvfølgelig Dario Argento, som jeg er utrolig glad for. Hans film kan næsten altid ses, selvom det er ved at være længe siden, at han leverede et mesterværk, så skal han fandeme have tak for stadigvæk at prøve. På det næste billede kan man se de forskellige film som jeg har valgt:

Udfordring

Det er spændende  med sådan en ting, og her hvor vi er 7 dage hen, så har jeg set seks film. Jeg lagde ud med at se “The Howling”, dernæst “The Realm”, som jeg fulgte op med “Gacy”, efterfølgende den franske “Inside”, og så “Rosemary’s Baby” og endelig “Snowtown”. Bundskraberen so far er helt sikkert “The Realm”, der bare var et latterlig, dårlig og umorsom forsøg at lave en found footage horror-komedie, hvor den dog endelig blev lidt grum mod slutningen, så var den bare grundlæggende alt for ringe. Den bedste har været “Rosemary’s Baby” og så “The Howling”, som jeg begge havde set før, men Roman Polanskis klassiker er bare i en liga for sig. En virkelig fremragende film på alle leder og kanter. Valget i aften ved jeg ikke helt. Måske bliver det John Carpenters “Prince Of Darkness”, som jeg kun har set en enkelt gang tidligere, og ikke husker alverden fra. Det lugter lidt af et vammelt gensyn!

Ja, så fik jeg leveret endnu et indlæg… som sagt, så beklager jeg at der gik helt fra den 22. september og så til nu, men jeg har været en dovenlars og ikke rigtig fået taget mig sammen – desuden vidste jeg ikke rigtig hvad jeg skulle skrive. Nu kom der dog lidt fra min side… så forhåbentlig går der ikke længe til næste gang!

P.S.

Jeg fik iøvrigt set det danske Oscarbud, nemlig Nils Malmros’ “Sorg & Glæde” – en utrolig god film, virkelig stærk og effektiv.. historien er jo så vidt jeg kan forstå, baseret på virkelige hændelser, og det er noget af en historie, fordi den sågar stammer fra instruktørens egen liv. Jeg vidste jo godt at Malmros kunne lave fine film, og det her er bestemt endnu en af dem. Om den er stærk nok til at vinde en Oscar vil tiden vise, men jeg synes ihvertfald at det var et fremragende kig, som jeg sagtens kan anbefale til alle. En af de bedre danske film i lang tid.

 

