Jo, jeg fik lige lyst til at skrive et par ord. Jeg sidder her alene en kold og trist fredag aften, men heldigvis har det været en hyggelig aften med min gode veninde på Skype, godt assisteret af en mængde god humle… især de Stout-øl der? oh la la – de var formidable.. så jeg har fået opbygget mig en lille skid.. men som Dynamit Harry proklamerede: “Jeg kører bedst med en lille skid på…”

Som jeg ser mig omkring i mit usle mørkekammer – den kære Afgrund, hvor alskens væsner lever og regerer .. kun oplyst af en computerskærm, sidder jeg nu, imens min hjerne vandrer… jeg tænker at det kunne være en udsøgt fornøjelse engang at levere manuskriptet til en dansk Far til fi… jeg mener, horror-film! – jeg kunne godt tænke mig en spøgelseshistorie om ‘Mosekonen’, der bygger (dvs. når man ser en masse tåge på en ensom hede, så er det hende der står bag!) – eller også kunne jeg virkelig godt tænke mig at se en ‘haunted house’-fortælling, der foregår på et plejehjem eller hospice, idet det da må være ideelt for sådanne udfoldelser?… ja-  nu skal det ikke være nogen hemmelighed, at jeg er knee-down begravet i horror for tiden, i forbindelse med min horror-udfordring for oktober måned. Jeg har fået set en del gode sager så far, hvor topscoreren har været “Rosemary’s Baby” …. og nu hvor jeg tænker tilbage på det, så tvivler jeg på om jeg nogensinde har set en film af den gode Roman Polanski, som jeg ikke har syntes om? – nuvel, den seneste “Venus In Fur” var ikke den bedste… men Emanuelle Seigner er sgu sej…

Jeg venter stadigvæk på nogle sager med Post Danmark… verdamt! – nåh ja, fredag bød ikke på meget fornøjelse i den retning, men jeg håber at der popper et par film ind lørdag, selvom  jeg nu mest ser horror i denne måned. Det er godt at være til nogle gange – men for fanden, hvor kunne det være sejt at komme til en rigtig horror-convention som man ser i diverse YouTube-videoer og lignende og sågar møde nogle af sine idoler. Nu er det jo svært ikke at blive starstruck, når Clive Barker tegner og skriver autografer til sådan en messe, i en af de få gange, hvor han gør en offentlig optræden. Manden er et geni. Jeg ville gerne have den udvidede udgave af “Nightbreed” – nemlig “The Cabal Cut”.. den måtte gerne komme på en Euro-venlig udgave… Shout Factory er for seje, men ikke ligefrem særlig interesseret i at sælge mange blu-rays i Europa? – med mindre at man selvfølgelig har en kodefri afspiller (noget som er mit nye og største ønske!)…

Af uransagelige årsager, så fremstår Afgrunden mere vågen og sulten end længe set. Lige meget hvor mange liter blod og spæde ungmøer, der bliver udsat for barbariske ofringer, så råber den stadigvæk på mere… nu kan det være svært, når man bare er en stakkels førtidspensionist, der kun sidder og ser film, hører musik og nogle gange drikker øl (kun i weekenderne!) … Afgrunden er sgu blevet noget krævende… – men on a sidenote, så gik jeg mine bøger igennem…(den utopiske tanke var at sælge nogle af dem, så måske kunne det frigøre nogle kontanter)… men ak og ve, jeg fandt måske en enkelt bog, som jeg kunne finde på at skille mig af med…resten ville jeg sgu hellere selv beholde, og gennemkigget fik mig faktisk til at lure lidt på at begynde at læse igen! – Imagine that!… well, der var masser af gode sager, både skøn- og faglitteratur… masser om film, musik og sågar en enkelt om Jehovas Vidner??? – der var et væld af tunge, litterære værker, som trænger til at blive gransket igennem med et stort, sulten kæbeparti…

Og nåh ja, nok engang sidder man alene tilbage. I Provinsen er der ikke meget andet at give sig til, end at skrive på sin blog og så gå i seng? – min Facebook er også til stede, men den har dog været stille i en rum tid nu… jeg må vist hellere snart finde mig til rette i min kiste… men lige inden, så kommer der lige en sang, dedikeret til alle ensomme sjæle ude i Dannevang… good cheesy music! I love it…!

 

