Ja, jeg kom jo selvfølgelig til at gense “Den Kroniske Uskyld” den anden dag i fjerneren, da den blev vist i anledningen af forfatteren Klaus Rifsbjergs beslutning med at udforske det andet rige, og dermed forlade os… tak for alt, Klaus… men jeg har desuden stærke erindringer om at hans bog, “Den Kroniske Uskyld” blev brugt som undervisningsmiddel, da jeg var ung, og jeg har bestemt på fornemmelsen at den nok skal blive ved med at være aktuel. Det er jo den danske “Fagre Voksne Verden”…!

Men jo, som jeg sad og så filmen, så sad jeg faktisk og vrikkede lidt med foden til dette ovenstående stykke musik, “Venner” med evig unge Thomas Helmig og Anne Linnet. Det er da faktisk en ganske god sang, og jeg synes at den klædte filmen så fint. Selv Susse Wold er perfekt i rollen som den forføreriske ældre kvinde, der gerne tager sig godt af hendes datters nuvundne kærlighedserklæringer, og hun har jo altid været en smuk kvinde… desværre sker sådan noget aldrig for mig, da jeg bestemt ikke er nogen prins, frø eller derimellem. Næh, da jeg var ung, så var det største problem at få råd til 10 øl til 9 øls pris hos den lokale ‘Cafe Hannæs’ i Thisted, som nogle skolekammerater og jeg frekventrede efter skoletid om fredagen. Et dejligt, gammelt værtshus, der ikke er der længere, men derimod erstattet af et pizzasted, hvor man ikke engang kan få en kold Carlsberg?? – Ja, så er det godt at man er blevet et gammelt, gnavent røvhul, så man har endnu en ting at klage sig over.

Jeg er iøvrigt begyndt at lede efter billeder fra tidligere Videoudlejningssteder her i området. Det er faktisk en utrolig svær opgave, og so far har jeg fundet……..intet… men jeg har masser af minder fra forskellige steder, hvor man kunne smide sine småpenge og leje et tvivlsomt vhsbånd. Det var dæleme en god tid, men i dag er det jo blevet væsentlig billigere bare at købe filmene… hvis man da stadigvæk gør det, som nogle af vi fjolser? – ellers må man jo sværge til Netflix og andet harpengut, der sikkert gør det nemmere, men taber ejerfornemmelsen i det hele.

Well – lidt brok skal der altid til. Nu vil jeg gøre klar til at se AaB gå på rov i Slagelse og forhåbentlig hive en god sejr med hjem fra FC Vestsjællands bane. :Det ville være dejlig med medaljer, men det ser desværre ret håbløst ud på nuværende tidspunkt. Ah, ta da…

